V rakúskom Grazi v závode Steyr Puch už finišujú prípravy na výrobu dvoch nových športových áut – BMW Z4 a nástupcu roky nevyrábanej Toyoty Supra. Nemci a Japonci sa spojili pri ich vývoji, pričom BMW už vo Frankfurte nad Mohanom ukázalo predzvesť očakávaného roadsteru v podobe konceptu. Toyota je zatiaľ zdržanlivejšia. Zatiaľ sme tu mali len koncept FT-1, ktorý má však už tri roky a so sériovým modelom nebude mať pravdepodobne veľa spoločného. Logika preto velila, že Japonci sa v Tokiu pochvália novou štúdiu blízkou finálnemu dizajnu.
Nesta lo sa. Toyota priviezla na tamojší autosalón len čudesný derivát súčasnej Toyoty GT86, ktorý prišiel o strechu a pribral hybridnú technológiu. Po Supre však ani stopy. Zato sa na jej tému vyjadrili zástupcovia automobilky a priniesli niekoľko prekvapení. V prvom rade ide o informáciu, že ideový nástupca Supry nebude mať logo Toyoty. Automobilka totiž tlačí na divíziu GR, teda Gazoo Racing, ktorá stojí za viacerými športovými projektmi, ako napríklad za ostrým Yarisom GR. Nové kupé by bude teda ideálnym nosičom jej autonómneho komerčného štartu. „Supra bude Gazoo,“ povedal šéf divízie Shigeki Tomoyama.
V súvislosti s tým sa vynára aj otázka, či vôbec Toyota použije názov Supra. Ten totiž doteraz nepotvrdila. GR Supra by znelo naozaj akosi kostrbato. Takže môžeme očakávať zmenu aj v mene tejto legendy. Napokon, so svojou predchodkyňou nebude mať nové kupé veľa spoločného. Vsadí na hybridnú techniku. Nejde pritom len o ekológiu. Podpora elektromotorov sa ukazuje pri športových autách ako mimoriadne účinná. „Hovoríme najmä o rýchlosti. Výzvou je pre nás kontrola toku energie, jej rekuperácie a snaha o udržanie hmotnosti. To musíme dosiahnuť“, dodal Tomoyama.