BMW i8 Roadster: Otvorený ekošport predsa len príde. A s vyšším výkonom

BMW predstavilo otvorenú verziu svojho ekologického ekošportu už v roku 2012. Do výroby sa však i8 Spyder nikdy nedostal. Zmení sa to na autosalóne v Los Angeles. BMW naň púta pozornosť fotografiami z výroby.

22.11.2017 19:00
debata
V lipskom závode už finišujú prípravy na výrobu... Foto: BMW
BMW i8 Roadster - výroba V lipskom závode už finišujú prípravy na výrobu novej otvorenej verzie BMW i8. Dostane plátennú strechu s elektrickým ovládaním.

Plug-in hybridný superšport BMW i8 s karbónovou karosériou je s nami už viac ako štyri roky. A na svojej futuristickej povahe nič nestratil. Na ceste stále fascinuje. A hoci jeho predaje sa nikdy nevyvíjali tak, ako si v Mníchove želali, na svoju technologickú pýchu BMW nikdy nezanevrelo. Obetovalo len plány na otvorenú verziu, ktorá sa vo forme konceptu i8 Spyder predstavila už v roku 2012. Po piatich rokoch sa to ale zmení. Spolu s prvou modernizáciou i8 sa totiž na autosalóne v Los Angeles predstaví aj BMW i8 Roadster.

Prototypy i8 Roadster sa už preháňajú v rôznych... Foto: BMW
BMW i8 Roadster - výroba Prototypy i8 Roadster sa už preháňajú v rôznych klimatických podmienkach.

A nejde o koncept ani o vzdialenú budúcnosť. V supermodernej lipskej továrni, kde vzniká okrem i8 aj karbónový elektromobil i3, už finišujú na príprave produkcie otvorenej modifikácie. Vzhľadom na štruktúru karosérie tvorenej CFRP, teda z plastov vystužených uhlíkovými vláknami, nebola prestavba iste jednoduchá ani lacná. Ale podarilo sa. BMW i8 Roadster dá ale pred uhlíkovým strešným panelom prednosť plátnu. Vidieť to práve zo snímok z montážnych liniek, ktoré BMW zverejnilo.

Novinkou bude aj výkonnejšia plug-in hybridná sústava. Preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo a elektromotor majú totiž dávať až 309 kW, čo je 49 viac ako v súčasnosti. Zväčšiť sa má aj kapacita li-ion článkov, ktorá zabezpečí dlhší čisto elektrický dojazd. Aj vďaka nim by mala normovaná spotreba paliva na prvých sto kilometrov klesnúť na rozprávkových 2,1 litra benzínu. Pri kupé s lepšou aerodynamikou to má byť ešte o deci menej. Spotreba elektrickej energie v „zelenom“ režime zas klesne na 14,7, respektíve na 14,2 kWh na 100 km.
BMW i8 Roadster - výroba
BMW i8 Roadster - výroba
+4BMW i8 Roadster - výroba

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW i8 #BMW i8 Spyder #BMW i8 Roadster
Články podľa značiek