„V súčasnosti pracujeme na niekoľkých variantoch riešení batérií novej generácie, ale najsľubnejšie sú akumulátory s pevným elektrolytom,” povedal šéf Toyoty Takeshi Uchiyamada v Tokiu. Podľa neho batérie s pevným elektrolytom úplne zmenia trh s autami vybavenými elektromotorom. Predaj plánuje Toyota v prvej polovici nasledujúceho desaťročia. Nová technológia predstavuje zdokonalenie lítium-iónových batérií, v ktorých bude tekutý alebo gélový elektrolyt nahradený vodičom v pevnom skupenstve.
Podľa predpokladov Toyoty toto riešenie zdvojnásobí kapacitu dnešných lítium-iónových batérií, čím sa zvýši dojazd elektromobilov a zároveň skráti čas nabíjania. Tiež to umožní znížiť náklady na výrobu elektrického pohonu. Veľká kapacita batérie totiž znamená, že na jej výrobu bude potrebného menej lítia, kobaltu, horčíka, niklu alebo hliníka a pohonná jednotka môže byť výrazne menšia. Spotrebitelia ocenia rýchlejšie nabíjanie a konštruktéri možnosť zabudovať elektrický pohon na menšej ploche vozidla.