Nissan bojuje s poklesom predaja dieselov. V Nemecku dáva 'mestskú garanciu'

Na najväčšom automobilovom trhu Európy padajú predaje áut s naftovým motorom. Dôvodom nie je ekologické myslenie zákazníkov, ale hroziace zákazy vjazdu do centier miest. Nissan však klientom sľubuje, že ak sa ich obmedzenie dotkne, odkúpi od nich auto späť. Je to pomoc?

05.12.2017 12:00
debata
Predaj naftových áut v Nemecku padá. Nissan si... Foto: Nissan
Nissan Qashqai - 2017 Predaj naftových áut v Nemecku padá. Nissan si myslí, že vie, ako na to. Zákazníkom sľúbil, že ak sa ich dotkne zákaz vjazdu do miest, auto od nich vykúpi späť.

V Nemecku panuje okolo naftových áut po afére Dieselgate neistota. Veľké mestá zavádzajú alebo plánujú zaviesť prísne reštrikcie. Presnejšie, zákaz vjazdu áut tankujúcich naftu do centier miest. To sa, pochopiteľne, odrazilo na klesajúcom záujme zo strany zákazníkov o naftové modely. Predaje dieslov padajú doteraz nevídaným tempom, dokonca sa hromadia na skladoch. To nie je dobré pre žiadneho výrobcu. Ani pre Nissan, ktorý sa rozhodol, že s negatívnym postojom verejnosti bude bojovať.

V Nemecku zavádza takzvanú „mestskú garanciu“. Niežeby dokázal presvedčiť úradníkov, aby sa naftové obmedzenia netýkali majiteľov dieselových Nissanov, ale chce im dať záruku, že ak nebudú môcť svoje auto využívať plnohodnotne, odkúpi ich od nich za cenu zodpovedajúcu zostatkovej hodnote. A to podľa štatistík nezávislej organizácie Eurotax. Jednoducho, ak v okolí bydliska majiteľa naftového Nissanu zakážu vjazd do určitej oblasti, môže auto vrátiť predajcovi.

Ponuka sa týka najpredávanejších dieselových... Foto: Nissan
Nissan Qashqai - 2017 Ponuka sa týka najpredávanejších dieselových modelov Qashqai a X-Trail.

To sme tu naozaj ešte nemali. Nissan sa pravdepodobne snaží týmto spôsobom predať už nakontrahované dieselové modely. Ak stoja na sklade a záujem ďalej klesá, môžu byť straty vyššie, ako keď sa dostanú k zákazníkom s mestskou garanciou. Ale zas až taký veľkorysý nie je. Ponuka sa týka len naftových verzií modelov Qashqai a X-Trail. Kúpu musí pritom zákazník financovať cez Nissan Bank so zmluvou maximálne na 48 mesiacov. Viazaná je tiež na miesto bydliska. Zákaz vjazdu naftovým autám musí byť totiž od neho do 100 km.

Ďalšie obmedzenie spočíva v dĺžke trvania zákazu. Ak bude platiť menej ako 30 dní do roka, auto Nissan od zákazníka neodkúpi. A potom je tu ešte jedna maličkosť. Za „mestskú garanciu“ si Nissan účtuje pri kúpe nového auta 500 eur. V konečnom dôsledku tak ponuka japonskej automobilky neznamená pre ohrozenú skupinu majiteľov naftových áut príliš veľkú pomoc. Tí môžu nakoniec ťahať za kratší koniec a Nissan si bude mädliť ruky, že sa zbavil tovaru, ktorý nevedel predať.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #dieselové motory #naftové moptory
Články podľa značiek