
Už príchod top verzie Jaguar XE poriadne rozvíril vody. Veď výkonom kompresorom „dopovaného“ 8-valca, ktorý ponúka tomuto kompaktnému sedanu s prívlastok SV Project 8 neskutočných 441 kW, porážal všetku mysliteľnú konkurenciou od Alfy Romeo QV, cez divíziu BMW M či produkty AMG zo Stuttgartu. To sa veru často nestáva a tak chcela britská automobilka oskalpovať súperov aj oficiálne. A ako inak, než na referenčnom nemeckom okruhu Nürburgring, kde si výrobcovia silných strojov radi merajú sily.

Dnes viem, že sa to Jaguaru podarilo. Jeho brutálny sedan s neprehliadnuteľným zadným krídlom zajazdil okruh v úžasnom čase 7 minút a 23 sekúnd. To je o 11 sekúnd lepší výsledok ako mal na konte doterajší držiteľ rekordu – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. BMW M3 či nové Porsche Panamera ostali v ešte väčšom závese. Od sériového SV Project 8 sa rekordný exemplár pritom líšil len montážou vnútorného ochranného rámu kabíny. Pochopiteľne, kvôli bezpečnosti. Takže Jaguar hovorí o sériovom sedane. Lenže celkom tak to nie je.
Dobre vieme, že z najvýkonnejšieho XE vznikne prísne limitovaná tristokusová séria, o ktorú sa postará oddelenie špeciálnych projektov SVO. To je rozdiel v porovnaní s takou Giuliou QV či BMW M3, ktoré si môžete objednať už dnes. Všetky exempláre Jaguaru sú už pritom vypredané. Ani sa niet čomu čudovať. Táto luxusná šelma šprintuje na stovku za 3,7 s a dosiahne maximálku 321 km/h. Takže nevadí ani suma 150 000 libier, na ktorú si automobilka z Coventry cení každý exemplár. Zákazníci však musia byť trpezliví. Prvé kusy k nim dorazia v júni 2018.