Továreň Trabantu odštartuje elektrickú ofenzívu VW

Koncern Volkswagen sa už pripravuje na veľkosériovú výrobu elektromobilov. Paradoxne, schádzať budú z liniek závodu, kde roky vznikal dymiaci Trabant. Prvé kusy VW I. D. opustia továreň v roku 2019.

06.12.2017 12:00
debata
Už približne dva roky predstavuje Volkswagen na... Foto: Volkswagen
VW - elektromobily Už približne dva roky predstavuje Volkswagen na svetových autosalónoch elektrické koncepty. Za sto týždňov pôjde do tuhého. V roku 2019 totiž odštartuje výrobu prvého elektromobilu novej generácie.

Nie je tajomstvom, že koncern Volkswagen plánuje veľkú elektrickú revolúciu. Do konca desaťročia príde na trh s dvadsiatimi čisto elektrickými modelmi a od roku 2025 má jeho montážne linky opúšťať milión elektromobilov ročne. Novú éru odštartuje už za 100 týždňov príchodom Volkswagenu I. D., ktorý sa zatiaľ predstavil len v podobe konceptu. Tento model nižšej strednej triedy začne produkovať v roku 2019 v závode Zwickau.

Áno presne tam, kde v ére socializmu montovali celé desaťročia dymiace Tranbanty. „Prípravy na vstup do novej éry cenovo dostupných elektromobilov sú v plnom prúde. Závod v Zwickau sa pritom rozvinie do najväčšieho európskeho centra elektromobility,“ povedal šéf koncernu VW Herbert Diess. Nástup ďalších modelov bude pritom veľmi rýchly. Tri roky po spustení produkcie I. D. bude tvoriť portfólio elektromobilov ďalších 20 modelov.

Všetky elektromobily koncernu VW budú stáť na... Foto: Volkswagen
VW - elektromobily Všetky elektromobily koncernu VW budú stáť na novej elektrickej platforme MEB.

Automobilku to bude stáť šesť miliárd eur, ktoré v najbližších piatich rokoch investuje do vývoja a výroby elektrických áut. Ešte do konca dekády bude paleta obsahovať kompaktný hatchback a dve SUV, vrátane kupé-SUV. Vo vývoji je aj sériová verzia konceptu I. D. Buzz, teda elektrického MPV, dizajnom pripomínajúceho slávny Volkswagen T1. Všetky elektromobily spojí nová elektrická platforma MEB, obsahujúca kompletný pohon aj akumulátory zabudované v podlahe.

Platforma umožňuje pohon predných, zadných alebo všetkých kolies. Na produkcii sa budú podieľať v doteraz nevídanej miere dodávatelia. Práve presun viacerých prác na ich ramená, umožnil skrátenie celej fázy vývoja a výroby o 11 mesiacov. Túto techniku využijú aj ďalšie koncernové značky vrátane Audi, Škody a Seatu. Cieľom je celkom 32 modelov postavených práve na platforme MEB. Škoda uvedie svoj prvý elektromobil na trh v roku 2020, pričom je takmer isté, že pôjde o evolúciu šanghajského konceptu SUV Vision E.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily
Články podľa značiek