Americké úrady totiž automobilke po úprave softvéru a hardvéru motorov 3,0 V6 TDI a 2,0 TDI opäť povolili ich predaj. Týka sa najmä luxusných Touaregov. Pre Volkswagen je to rozhodne dobrá správa. Aby však podporil odbyt a zohľadnil vek vozidiel, i keď nikdy nejazdili, poskytuje na ne obrovské zľavy. Tie dosahujú až štvrtinu pôvodnej nákupnej ceny. Navyše sú v zľave aj ďalšie poplatky, napríklad v USA bežných 1 000 dolárov za dodanie vozidla.
Ako to teda vyzerá? Pri autách modelového roku 2014 môžu americkí zákazníci počítať so zľavou 25 percent, pri autách o rok mladších s 20-percentnou zľavou a pri autách z roku 2016 so zľavou 15 percent. Ak teda stál Touareg TDI Sport v roku 2014 51 610 dolárov, teraz na ňom visí cenovka 38 708 dolárov. To je zľava 12 902 dolárov. Potom sa nemožno čudovať, že díleri Volkswagenu v USA majú plné ruky práce. Dokonca môžu pre obrovský záujem Američanov, ktorým sú emisie celkom fuk, cenu zvyšovať.
Zdá sa teda, že emisný škandál imidžu značky za Atlantikom až tak neublížil. Američania len vyžmýkali z nemeckej automobilky, čo sa dá, a nad jej novou ponukou naftových áut s megalomanskými zľavami nemienia kvôli ekológii ohrnúť nos. Napokon Volkswagenu sa v USA tento rok darí. Od januára do novembra predal na tamojšom trhu 309 395 áut, čo je približne o 25 000 viac v medziročnom porovnaní. Našliapnuté to tak má na slušný odbytový výsledok, ktorý by mohol sčasti zahladiť hlboké rany z nedávnej minulosti.
Podobne je to s Audi, ktoré predáva svoje najväčšie SUV Q7 TDI modelového roku 2015 s 20-percentnou zľavou, čo predstavuje asi 11 000 dolárov z pôvodnej ceny 53 400 dolárov. V USA má však len 200 kusov, po ktorých sa nepochybne len tak zapráši aj napriek tomu, že ide o predchádzajúcu generáciu. Uvidíme, ako zareagujú americkí zákazníci, keď Volkswagen spustí v USA predaj státisícov opravených áut TDI, ktoré musel od nich pred časom odkúpiť.