Renault prezradil parametre nového preplňovaného štvorvalca 1,3 TCe

Spolupráca Renaultu a koncernu Daimler priniesla ďalší dôkaz, že éra downsizingu sa končí. Nový štvorvalec 1,3 TCe, ktorý nahradzuje motor 1,2 TCe, má dosahovať lepšie výsledky v meraní spotreby podľa novej metodiky WLTP. Debutovať bude pod kapotou modelov Scénic a Grand Scénic, a to v troch výkonnostných verziách.

12.12.2017 12:00
Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 03 800 600 Foto:
Nový štvorvalec 1,3 TCe vznikol výsledkom spolupráce Renaultu a Daimleru.
debata (5)

Nová pohonná jednotka je dielom francúzsko-nemeckej spolupráce. Okrem modelov s kosoštvorcom v logu sa postupne objaví aj pod kapotou koncernových príbuzných a vo vozidlách koncernu Daimler. Ide teda o značky Nissan, Dacia, Smart a Mercedes-Benz triedy A a B. Premiéra ho čaká už na začiatku budúceho roku v modeloch Scénic a Grand Scénic.

Renault preto zverejnil aj technické parametre oboch modelov, ktoré bude poháňať nový agregát. K dispozícii bude v troch výkonových verziách a na výber budú dve prevodovky. Najslabšou možnosťou bude motor Energy TCe 115. Číselné označenie prezrádza výkon v konských silách. Maximálny výkon bude dosahovať pri 4 500 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment bude mať hodnotu 220 Nm, a to už pri 1 500 ot./min. Spolupracovať bude výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Silnejšou možnosťou bude agregát Energy TCe 140. Okrem vyššieho výkonu ponúkne aj o 20 Nm väčší krútiaci moment. Pokiaľ ide o prevodovku, na výber bude aj sedemstupňový dvojspojkový automat EDC. Vrcholom ponuky novej pohonnej jednotky bude motor Energy TCe 160. Aj v jeho prípade budú na výber dve prevodovky. Pokiaľ ide o manuálnu prevodovku, krútiaci moment bude dosahovať 260 Nm a verzia s automatickou ponúkne ešte o 10 Nm viac.

Prekvapivé je, že Renault uvádza údaj o spotrebe stanovený ešte podľa starej a kontroverznej metodiky NEDC. Odber paliva by sa mal v priemere pohybovať od 5,4 do 5,6 litra benzínu na sto kilometrov. Keďže tieto hodnoty je možné dosahovať iba v laboratóriu, v skutočnom svete bude spotreba o niečo vyššia.

Renault Scénic

Motor Energy TCe 115 Energy TCe 140 Energy TCe 160
Zdvihový objem (cm3) 1 330 1 330 1 330
Prevodovka 6M 6M / 7EDC 6M / 7EDC
Max. výkon (kW/k pri ot./min) 85/115 pri 4 500 103/140 pri 5 000 120/160 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 220 pri 1 500 240 pri 1 600 260/270 pri 1 750/1 800
Maximálna rýchlosť (km/h) 182 195 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,3 10,1/10,2 9,9/9,1
Kombinovaná spotreba podľa NEDC (l/100km) 5,4 5,4 5,4
Emisie CO2 (g/km) 122 122 122

Renault Grand Scénic (5-miestny)

Motor Energy TCe 115 Energy TCe 140 Energy TCe 160
Zdvihový objem (cm3) 1 330 1 330 1 330
Prevodovka 6M 6M / 7EDC 6M / 7EDC
Max. výkon (kW/k pri ot./min) 85/115 pri 4 500 103/140 pri 5 000 120/160 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 220 pri 1 500 240 pri 1 600 260/270 pri 1 750/1 800
Maximálna rýchlosť (km/h) 179 192 197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,5 10,1/10,4 10,2/9,2
Kombinovaná spotreba podľa NEDC (l/100km) 5,6 5,6/5,5 5,6/5,5
Emisie CO2 (g/km) 125 125/124 125/124

Renault Grand Scénic (7-miestny)

Motor Energy TCe 115 Energy TCe 140 Energy TCe 160
Zdvihový objem (cm3) 1 330 1 330 1 330
Prevodovka 6M 6M / 7EDC 6M / 7EDC
Max. výkon (kW/k pri ot./min) 85/115 pri 4 500 103/140 pri 5 000 120/160 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 220 pri 1 500 240 pri 1 600 260/270 pri 1 750/1 800
Maximálna rýchlosť (km/h) 179 192 197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,7 10,3/10,5 10,5/9,3
Kombinovaná spotreba podľa NEDC (l/100km) 5,6 5,6/5,5 5,6/5,5
Emisie CO2 (g/km) 125 125/124 125/124

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Daimler #Renault Scénic #Renault Grand Scénic #1.3 TCe #Scénic
Články podľa značiek