
Koncept Snap, ktorý je už v poradí dvadsiatou štvrtou štúdiou švajčiarskej spoločnosti Rinspeed, rieši opäť budúcnosť mestskej mobility. Lenže ide ďalej ako napríklad príbuzná štúdia microMAX. Tá bola akýmsi autonómnym autobusom na zavolanie. Snap síce tiež počíta s plne automatizovaným riadením bez vodiča, ale konštrukciu vozidla rozdeľuje na dve úplne samostatné časti. Základom je platforma vybavená všetkým potrebným pre pohon.

Sú v nej zabudované LiFePO4 batérie s kapacitou 12 kWh aj elektromotory. Keďže obe nápravy majú riadené kolesá, dokáže sa Snap napriek veľkému rázvoru až 3 250 mm, otočiť takmer na mieste. Autonómna platforma umožňuje montáž ľubovoľnej karosérie. A keďže technika zaberá minimum miesta, ponúka koncept pri dĺžke 4 865, šírke 1 960 a výške až 1 842 mm obrovský vnútorný priestor. Zo Snapu sa potom môže stať autonómna nákladná dodávka, kuriérske vozidlo, mikrobus či karavan.

Má to aj ekologické výhody. Rinspeed totiž tvrdí, že samotná karoséria sa opotrebováva rýchlejšie ako samotný pohon. Po skončení životnosti kabíny je teda možné ľahko ju vymeniť. Čo z toho vyplýva? Netreba meniť a následne recyklovať celé vozidlo. Samotná platforma, ktorú švajčiarska spoločnosť označuje za akýsi skejtbord, je dokonca schopná prevádzky bez karosérie. Môže sa z nej stať mobilná nákladná plošina. Výmena karosérie je pritom extrémne jednoduchá. Nadvihne sa na štyroch hydraulických nohách, čím sa uvoľní podvozok.

Samostatná karoséria bez podvozku môže zas slúžiť ako unimobunka. Rinspeed Snap je vybavený veľkým množstvom senzorov a lidarov, ktoré ustavične mapujú okolitý priestor. Spolu s dátami navigácie od spoločnosti TomTom to znamená schopnosť pohybovať sa úplne samostatne. Vodiča nahradí centrálny dispečing, ktorý bude riadiť prevádzku stoviek týchto áut. Ich využitie by tak viedlo k lepšej organizácii dopravy v mestách a k zníženiu počtu osobných áut. Z toho vyplýva aj menej zápch, menej znečistenia a menej dopravných nehôd.