FMC Byton: Čínsky elektromobil príde s obrovským displejom a autopilotom

Čínsky startup FMC ukáže na veľtrhu spotrebnej elektroniky prototyp luxusného elektrického crossoveru Byton. Tvrdí, že bude mať autonómne riadenie na úrovni SAE5 a najväčší displej v sériovej produkcii. Do výroby sa pritom chystá už na budúci rok!

09.01.2018 16:00
debata (1)
Byton má byť luxusným elektrickým crossoverom,... Foto: FMC
FMC Byton - 2018 Byton má byť luxusným elektrickým crossoverom, ktorý chce prekonať komfortom dokonca aj Mercedes-Benz triedy S.

Veľtrh spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas priťahuje čoraz viac automobilových výrobcov. Má to logiku. Autá sú vybavené väčším počtom elektronických zariadení od infotainmentu až po autopiloty. A to je práve parketa nevadskej výstavy. Tradičnými návštevníkmi sú tu napríklad Volkswagen alebo BMW. A teraz k nim pribudne neznámy čínsky startup FMC (Future Mobility Company), ktorý vytvoril novú značku Byton. A nepríde s holými rukami, ale s projektom, ktorý sa má stať realitou už na budúci rok. Predstavitelia spoločnosti majú naozaj ambiciózne plány.

Interiér pôsobí naozaj futuristicky. Pritom sa... Foto: FMC
FMC Byton - 2018 Interiér pôsobí naozaj futuristicky. Pritom sa sériová verzia nemá líšiť od vystaveného prototypu.
Ich elektrický crossover Byton má konkurovať priamo Tesle X. A to nielen dynamikou a dojazdom 500 km na jedno nabitie, ale najmä elektronikou, ktorou chce dať lekciu prakticky všetkej konkurencii. FMC tvrdí, že elektromobil bude vybavený autonómnym riadením na úrovni SAE5, čo znamená plne automatizované riadenie. Znie to trošku prehnane, pretože na čosi podobné si zatiaľ v sériovej produkcii nik netrúfol a ak by aj áno, v ceste takémuto autopilotu stojí legislatíva. Z tohto dôvodu nemôžu napríklad majitelia Audi 8 využívať všetky autonómne funkcie autopilota novej vlajkovej lode, ktorý má úroveň SAE3. K tomu všetkému má byť Byton vybavený najväčším interiérovým displejom, aký sa kedy objavil v sériovom aute. Prvé snímky kabíny odhaľujú, že je ním pokrytá prakticky celá palubná doska. Rozdelený má byť na niekoľko sekcií, pričom jednotlivé funkcie môže ovládať vodič aj spolujazdec. A to nielen dotykom a hlasom, ale aj gestami. Slúžiť bude rôznym systémom vrátane tých zábavných v režime autonómnej jazdy. Volant však ostane stále na svojom mieste. FMC tiež vyhlasuje, že komfortom prekoná Byton aj Mercedes-Benz triedy S. Dokázať to bude musieť už zakrátko, keďže produkciu Bytonu chce odštartovať už na budúci rok.
FMC Byton - 2018
FMC Byton - 2018
+6FMC Byton - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #autonómne riadenie #FNC #Byton
Články podľa značiek