Ponuka novej prémiovej divízie Hyundaia sa od roku 2015 rozrástla na tri modely. A Genesis nimi útočí priamo proti nemeckej prémiovej trojke BMW, Mercedes-Benz a Audi. Lenže podcenil oblasť predaja. Díleri síce investovali do špecifických kójí v rámci existujúcej dílerskej siete Hyundaia, lenže rýchlo sa ukázalo, že to nestačí. Jednoducho, predávať mainstreamové Hyundaie a prémiové Genesis nie je to isté. Majetná klientela požadovala viac pozornosti aj služieb. A tu bol kameň úrazu.
Priznal to otvorene napríklad aj šéf austrálskeho zastúpenia Scott Grant. Ten už dávnejšie uviedol, že automobilka je prekvapená novinkami, ktorým v súvislosti s luxusnou divíziou čelí. „Naučili sme sa množstvo nových vecí, pokiaľ príde na rôzne požiadavky našich nových zákazníkov. Jednou z nich je, že klienti túžiaci po luxusných modeloch sú oveľa náročnejší ako ľudia kupujúci Hyundai i20 alebo i30. A nejde len o samotný produkt.“ Zákazníci napríklad požadovali viac času či testovacie jazdy a rozhodovali sa dlhodobo a postupne.
Na to nebola sieť Hyundaia pripravená personálne ani kvalitatívne. Generálny manažér Genesisu Erwin Raphael preto vlani uviedol, že značka si vyžaduje dôslednejšiu separáciu od Hyundaia. V preklade to znamená vytvoriť exkluzívnu predajnú sieť s vlastnými showroomami. A presne na tom už Genesis pracuje. V luxusnej soulskej štvrti Gangnam otvoril pilotný showroom Genesisu. Bude vzorom pre ďalšie predajné miesta na trhoch, kde bude značka pôsobiť. Teda aj v USA a v Európe.
Raphael tvrdí, že nový showroom stelesňuje charakter, na ktorý sú zákazníci prémiových značiek zvyknutí a zároveň prináša mnoho nového. Ako vidieť, dvojpodlažná budova s plochou 1 300 štvorcových metrov stavia na minimalizme. Dominujú tu betón, sklo a oceľ vo svojich prirodzených farbách. Napriek tomu má byť prostredie intímne a najmä vzdušné. Napriek plánovanému rozšíreniu ponuky bude v interiéri vždy dostatok miesta na to, aby si mohli zákazníci obzrieť svoj vysnívaný model zo všetkých strán a vychutnať si ho.
V pláne je aj rozsiahly testovací program, v rámci ktorého budú môcť zákazníci absolvovať niekoľko jázd. A to aj virtuálne v sektore Launch Bay, kde pomôže technológia virtuálnej reality. K dispozícii budú okruhy Urban Green, Urban Highway, Dynamic, K-Road a Short Course v rámci Soulu. Následne sa môžu posadiť za volant a auto si dokonca zapožičať na niekoľko dní. Okrem toho bude na ich zmysly útočiť špeciálna vôňa aj hudba vtvorené len pre potreby nových dílerstiev. Homogénne svetlo zabezpečia diódové panely.
Kde a kedy otvorí Hyundai ďalšie exkluzívne salóny, nie je zatiaľ známe. Európa bude nepochybne nasledovať až po USA.