Ford Focus RS má fatálne problémy. Už sa vie prečo

Nový Ford Focus RS je nepochybne úžasný hothatch. Automobilke však zatiaľ narobil viac starostí ako reklamy. Vymieňa celé motory. Dôvodom je lacná súčiastka. Tvrdí americký Road & Truck.

11.01.2018 12:00
debata (2)
Nový Focus dostal fascinujúcu techniku vrátane... Foto: Ford
Ford - Focus RS - 2016 Nový Focus dostal fascinujúcu techniku vrátane motora 2,3 EcoBoost či vynikajúcej štvorkolky. Nie všetko však klapalo tak ako si automobilka predstavovala.

Na nový hothatch od Fordu čakali priaznivci značky ako na spasenie božie. Niet sa čomu čudovať. Nová generácia oživila spomienky na legendárny „okrídlený“ Escort Cosworth. Prišla síce o 5-valec, ale zato dostala viac výkonu a najmä úžasný pohon oboch náprav s elektronicky riadenou dvojicou spojok, ktorá umožňuje posielať k zadným kolesám až 70 % krútiaceho momentu. Kombinácia s preplňovaným 4-valcom 2,3 EcoBoost z Mustangu s výkonom zvýšeným až na 257 kW a manuálnej prevodovky, sľubovala adrenalínové zážitky za volantom.

A tie sa aj dostavili. Lenže zakrátko začal Focus RS zvyšovať krvný tlak prvým majiteľom aj z iných dôvodov. Po určitom čase sa totiž z ničoho nič začal objavovať za Focusom RS biely dym unikajúci z výfuku. Pokojne už po 30 000 najazdených kilometroch. Niekedy už po štyroch tisíckach. Neklamný znak toho, že dochádza k úniku chladiacej kvapaliny do spaľovacieho priestoru. Presne to sa stalo. Následkom bol nielen dym, ale aj nedostatočné chladenie a v niektorých prípadoch dokonca fatálne poškodenie motora jeho prehriatím. Niektorí majitelia hlásili dokonca prasknutý blok motora.

Po pár tisíc kilometroch sa z výfukov... Foto: Road & Truck
Ford Focus RS - problémové tesnenie Po pár tisíc kilometroch sa z výfukov niektorých Focusov RS začal šíriť biely dym. Majitelia si o tom písali na diskusných fórach.

Ford vzal reklamácie po určitom čase vážne a defektné motory Focusov RS dotknutým majiteľom vymenil. Stále však nebolo jasné, čo sa stalo. Aj preto, že spomenutá fatálna porucha sa neobjavila na všetkých vyrobených exemplároch, ale len na niektorých. Americký Road & Truck tvrdí, že vie, čo sa stalo. Je presvedčený, že chybu nemusel spraviť samotný Ford, ale dodávateľ. Ford Focus RS má totiž veľmi podobný motor ako nový Ford Mustang. Vzhľadom na zvýšenie výkonu má ale upravené chladenie hlavy valcov, a preto aj odlišné tesnenie pod hlavou.

Fatálne zlyhanie motorov 2,3 EcoBoost v ostrých... Foto: Road & Truck
Ford Focus RS - problémové tesnenie Fatálne zlyhanie motorov 2,3 EcoBoost v ostrých Fordoch Focus RS spôsobilo zamenené tesnenie pod hlavou valcov.

To má za úlohu oddeľovať kanály mazacieho a chladiaceho okruhu a tiež jednotlivé valce. Road & Truck sa však domnieva, že do určitých Focusov RS sa dostalo nesprávne tesnenie z Mustangu. To viedlo k „uväzneniu“ chladiacej kvapaliny v drážkach, jej zahriatiu a nakoniec k poškodeniu tesnenia, ktoré prasklo a umožnilo priesak kvapaliny priamo do valcov. Ako je to možné? Americký zdroj uvádza, že dodávateľ zabalil pravdepodobne nesprávne tesnenia z Mustangu do boxu určeného pre Focus RS.

To by vysvetľovalo, prečo niektoré exempláre fungovali bez problémov a iné nie. Nesprávne tesnenia si nemuseli na linke všimnúť, keďže majú veľmi podobný dizajn. Ford sa však zatiaľ k tejto teórii nevyjadril, no všetky fakty vrátane označenia týchto zamenených dielcov hovoria v jej prospech. Dobrou správou je, že po oprave sú všetky Focusy RS bez problémov, takže chyba nie je skrytá v nesprávnej konštrukcii motora.
Ford - Focus RS - 2016
Ford - Focus RS - 2016
+6Ford - Focus RS - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #zvolávacia akcia #Ford Focus #Ford Focus RS
Články podľa značiek