Rusi sa rozhodli pre netradičný súboj. Proti sebe postavili na zamrznutom jazere celkom odlišné autá. Starú Ladu Niva s motorom 1,7i a výkonom skromných 61 kW a podstatne modernejšie Audi S6 so 4,2-litrovým atmosférickým 8-valcom s výkonom 250 kW. Že išlo o odlišné váhy, naznačuje aj priepastný rozdiel v hmotnosti. Kým nemecký stroj má v pohotovostnom stave 1 825 kg, Niva váži muších 1 210 kg. To, čo však obe autá spája, je pohon oboch náprav. A o to vlastne išlo.
Ruskí nadšenci ich spojili lanom a na zamrznutom jazere chceli zistiť, ktoré z nich má lepšiu trakciu. „Preťahovaná“ sa neskončila žiadnym veľkým prekvapením. Nenaťahujme to. Niva sa síce držala, ale nakoniec kapitulovala pred modernejšou nemeckou technikou. Nepomohlo jej ani drsné off-roadové obutie. Dôvod? Niva pravdepodobne doplatila na svoju koncepciu. Má síce centrálnu uzávierku, ale nedokáže uzamknúť predný ani zadný diferenciál. Takže hnacia sila mieri vždy ku kolesu s horšou trakciou.
Zato Audi S6, hoci to nie je žiaden off-road, dokáže oveľa lepšie rozdeľovať krútiaci mement medzi nápravami a tiež medzi jednotlivými kolesami. Vždy s ohľadom na lepšiu trakciu. Tento fakt stál pravdepodobne za jeho víťazstvom skôr než obrovská prevaha výkonu a lepšie zaťaženie pneumatík, dané nadváhou. Ak však uvážime, že technika Lady Niva sa rodila v polovici sedemdesiatych rokov, držala sa statočne a hanbu si určite neurobila. Nemeckému protivníkovi odolávala lepšie, než by ste možno od jej imidžu outsidera čakali.