Nissan: Budeme riadiť autá priamo mozgom? Japonci tvrdia - áno!

12.01.2018 16:00

Na elektronickej šou CES v Las Vegas vystavuje Nissan novú generáciu autonómneho riadenia. Má skombinovať bezpečnosť s radosťou z jazdy.

Povely mozgu je možné zachytiť vďaka špeciálnej...
Povely mozgu je možné zachytiť vďaka špeciálnej čiapke so senzormi, ktoré monitorujú jeho aktivitu. Následne sú požiadavky vodiča transformované ovládacím systémom vozidla. Autor: Nissan

O tom, že o pár rokov bude autá riadiť autopilot, niet najmenších pochybností. Vývoj pokračuje míľovými krokmi. Rýchlejšie ako legislatíva. Dôvodom je najmä bezpečnosť. Počítač sa bude mýliť menej ako človek. Pre vyznávačov klasiky, ktorí si riadenie auta stále užívajú, to však nie je príliš dobrá správa. Radosť z jazdy sa totiž môže stať o pár rokov minulosťou.

„Keď ľudia rozmýšľajú nad autonómnym riadením, majú pred sebou veľmi neosobnú víziu budúcnosti, v ktorej sa ľudia vzdávajú kontroly nad strojom,“ tvrdí Danielle Schillaci, viceprezident Nissanu. Jedným dychom však dodáva, že to tak byť nemusí. Nissan má totiž v rukáve novú technológiu Brain-to-Vehicle (B2V), ktorú prezentuje na veľtrhu CES Las Vegas. Ide o kombináciu autonómneho riadenia a riadenia pomocou priamych povelov z mozgu. Ako naznačuje názov, systém monitoruje mozgovú aktivitu vodiča.

Technológia B2V môže skrátiť reakčný čas o 0,2...
Technológia B2V môže skrátiť reakčný čas o 0,2 až 0,5 sekundy. Autor: Nissan

Slúži na to prilba so senzormi. Vďaka signálom vie potom vozidlo predvídať, čo má vodič v pláne, vrátane akcelerácie, brzdenia alebo smerového riadenia. Výsledkom majú byť omnoho rýchlejšie reakcie, ako keby vodič zadával povely priamo cez volant alebo pedále. Reakčná doba má byť skrátená o 0,2 až 0,5 sekundy, čo sa možno nezdá veľa, ale v krízových situáciách to môže byť veľmi užitočné. Vodič bude môcť navyše naďalej rátať s manuálnym ovládaním.

Podľa Schillaciho bude táto technológia presným opakom nudného autonómneho riadenia. Systém má tiež umožniť ovládanie ďalších funkcií ako klimatizácie, náladového osvetlenia alebo systémov rozšírenej reality. Že to už dnes funguje, dokazuje automobilka v Las Vegas, kde si môžu záujemcovia vyskúšať B2T na vlastnej koži. Zatiaľ však len prostredníctvom simulátora. Potenciál B2V je podľa Nissanu obrovský. Niektoré z jeho predností plánuje využiť v sériovej produkcii už v najbližších rokoch.

Nissan -
		technológia
		B2V
Nissan -
		technológia
		B2V
+6Nissan - technológia
		B2V

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Nissan #Braint to Vehicle #B2V
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
20. 8. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.415 €
13. 8. 2018zlacnenie1.259 €zlacnenie1.413 €
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk