Škoda chce z módy SUV a crossoverov vyťažiť maximum. Na svete je nový Kodiaq aj Karoq, ako nástupca Yeti. A čoskoro uvidíme najmenšieho zástupcu tejto triedy, ktorý bude súrodencom Seatu Arona a VW T-Cross. To však Škode zjavne nestačí. Pritom nehovoríme o oficiálne ohlásenom čínskom kupé-SUV Kodiaq GT. Už v apríli v Pekingu ukáže totiž Škoda celkom nečakane ďalšieho člena outdoorovej rodinky. Bude sa volať Kamiq, a nebyť uniknutých snímok z Číny, asi by sme o ňom ani netušili.
Lenže stalo sa. Kým však v prípade Kodiaqu GT nám môže byť ľúto, že s jeho príchodom do Európy to nie je stále isté, čo sa týka Škody Kamiq, ľutovať nemusíme. Kamiq bude akýmsi „legom“ starších koncernových komponentov. A tak aj vyzerá. Na súčasný vyzretý dizajn modelov Škoda veru nemá. Jeho základom nebude platforma MQB ani MQB A0. Vyzerá to skôr na základy Rapidu, ktorý je sám osebe akýmsi mixom „skladových zásob“. Túto teóriu podporuje rázvor náprav s hodnotou 2 610 mm, takmer identický s Rapidom.
Nasvedčujú tomu aj rozmery. Škoda Kamiq má mať na dĺžku 4 390, na šírku 1 781 a na výšku 1 593 mm. V porovnaní s Karoqom bude teda Kamiq o centimeter dlhší, ale zároveň o sedem centimetrov užší. S noblesnejším a sofistikovanejším súrodencom by si nemal prekážať. To aj preto, že nepočíta s pohonom oboch náprav. Kým teda Kamiq ostane crossoverom, Karoq osloví skôr tých, ktorí prahnú po SUV. I keď paradoxne, čínsky Karoq zatiaľ 4×4 nemá. Zato je v porovnaní s tým európskym o 50 cm dlhší. Nuž, Čína je iný svet.
A inak by to malo vyzerať aj pod kapotou. Kamiq totiž využije výlučne benzínový 4-valec s objemom 1,5 litra a výkonom 80 kW. Či dostane turbo, nie je isté. Predaj spustia v Číne v júni. Cena má štartovať na 90 000 juanoch, čo je približne 11 400 eur. S exportom do Európy Škoda pravdepodobne nepočíta. Jej staršia technika však iste dobre poslúži obchodným zámerom na najväčšom automobilovom trhu planéty. Na starom kontinente by asi s týmto dizajnom príliš nebodovala.