Do 10 rokov zanikne polovica predajcov áut! Tvrdí štúdia

Poradenská spoločnosť KPMG sa domnieva, že svet predaja áut sa v najbližších rokoch zmení na nepoznanie. Kamenné predajne nahradí internetový predaj. Nové časy štartujú však už dnes.

07.02.2018 19:00
Genesis - showroom Soul 2018 Foto:
Experti v automobilovom priemysle sa domnievajú, že klasický showroom bude zakrátko patriť minulosti.
debata

Ako bude vyzerať predaj áut o pár rokov? Zdá sa, že internetová revolúcia neobíde ani túto oblasť, ktorá si na rozdiel od spotrebného tovaru stále udržiava autorizovanú predajnú sieť. Veď auto nie je žehlička či telefón. Lenže čoraz viac zákazníkov prichádza do kamenných automobilových predajní s presnou predstavou toho, čo chcú. Bez predchádzajúceho fyzického kontaktu s vozidlom. Jednoducho, nepotrebujú rady ani „masáž“ obchodníkov s autami. Rozhodnutie padá ešte skôr, ako vstúpia do showroomu.

Pre klasických dílerov to neveští nič dobré. Navyše je tu záujem automobiliek, ktoré vidia v odstránení článku medzi výrobcom a zákazníkom šancu ušetriť prostriedky. Potvrdzuje to aj najnovšia štúdia agentúry KPMG, ktorá predpovedá, že trh s autami prejde v najbližších rokoch najväčšou revolúciou od svojho vzniku. Jej závery vychádzajú z názorov 907 opýtaných lídrov v automobilovom priemysle. Až 85 % z nich veští, že do roku 2025 zanikne 50 % všetkých predajní áut, a 54 % sa domnieva, že to bude minimálne jedna tretina.

Pochopiteľne, predaj sa má presunúť na internet. V podstate nič nové pod slnkom. Nový trend sa už začal. Volvo prestalo chodiť na väčšinu autosalónov a svoje autá predáva aj prostredníctvom špeciálnych stránok. V Ázii vzniká hneď niekoľko nových systémov predaja vrátane automatov na autá, podobných automaom na nápoje, pri ktorých neprídete do kontaktu so žiadnym obchodníkom. Svoje priložil aj Hyundai, ktorý spustil v amerických mestách Miami, Orlando, Dallas a Houston program Shooper Assurance, ktorým úplne obchádza dílerov a autá predáva priamo.

Francúzsky Peugeot a Citroën tiež ohlásili, že do roku 2021 chcú 10 % áut predávať cez internet. Takže baviť sa nemusíme o tom, či je predaj áut digitálnou formou budúcnosťou, ale len o tom, kedy príde a kedy elektronický predaj preváži nad dílerstvami. Zaujímavou informáciou štúdie KPMG je aj to, že ako pohon budúcnosti vidí skôr palivové články a nie batériové elektromobily. Pritom dnes sa zdá, že jedinou alternatívou sú práve ony. Podľa KPMG majú dovtedy hrať prím skôr spaľovacie motory vrátane dnes odpisovaných dieselov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #KPMG #predaj áut
Články podľa značiek