
Už vlani si šéf aliancie Renult-Nissan Carlos Ghosn dovolil predpovedať, že japonsko-francúzsky koncern má šancu zmeniť poradie na čele rebríčka najväčších svetových automobiliek. Na ňom sa v roku 2016 usadil koncern VW, keď odsunul na druhú priečku Toyotu. To bolo dosť odvážne vyhlásenie, keďže konglomerát Nissanu s Renaultom bol ešte predvlani na štvrtom mieste až za americkým General Motorsom.
Lenže vyjadrenie Ghosna malo logiku. Viedol ho k nemu vlaňajší rast predajov, ktorý prekonal očakávania, a najmä fúzia s Mitsubishi. A tiež skutočnosť, že General Motors sa vzdal svojej európskej divízie Opel, ktorá zakotvila pod krídlami koncernu PSA. Teraz vieme, že takmer nepredstaviteľné sa stalo skutočnosťou. Podľa agentúry Reuters poskočil francúzsko-japonský koncern vlani hneď o štyri priečky nahor, priamo na trón najväčšieho automobilového producenta planéty.
Celkový predaj osobných a ľahkých úžitkových vozidiel aliancie sa vyšplhal spolu s Mitsubishi na 10,61 milióna áut, zatiaľ čo koncern Volkswagen zaznamenal odbyt „len“ 10,53 milióna kusov. Najlepšie si z trojice spriaznených značiek viedol vlani Nissan, doručil k zákazníkom 5,82 vozidiel, a za ním Renault s odbytom 3,76 milióna. Bez Mitsubishi, ktoré predalo vlani 1,03 milióna áut, by sa to však nepodarilo. A svojím dielom prispela aj Dacia.