VW pripravuje lacné elektrické SUV. V Číne

Elektrická ofenzíva koncernu Volkswagen počíta aj s Čínou. Práve tam bude vyrábať elektrické SUV s čínskou spoločnosťou JAC Motor. Do finále už nie je ďaleko, ako naznačujú prvé patentové snímky.

05.02.2018 16:00
debata
Lacný crossover s elektrickým pohonom bude... Foto: JAC
VW JAC Lacný crossover s elektrickým pohonom bude prezlečeným čínskym elektromobilom iEV7S. Naznačujú to snímky z patentového úradu. Maska Seatu nie je náhodná. Práve Seat mal v Číne zohrať úlohu elektrického zástupcu koncernu VW.

Koncern Volkswagen chce od roku 2025 predávať milión elektromobilov ročne. No jeho elektrická ofenzíva sa začne oveľa skôr. Aj v Číne, čo je logické. Jedna z najľudnatejších krajín sveta je totiž najväčším trhom elektromobilov na svete. A navyše tlačí kvótami na povinnú produkciu vozidiel s nulovými emisiami. Jej nedodržanie bude trestať. To je aj dôvod, prečo práve tam pripravuje Volkswagen s čínskym partnerom, spoločnosťou JAC Motor, výrobu lacného elektrického SUV. Produkciu bude zabezpečovať novozaložený podnik JAC Volkswagen.

Novinka využije čínsku techniku. Elektromotor... Foto: JAC
VW JAC Novinka využije čínsku techniku. Elektromotor má mať výkon 85 kW a krútiaci moment 270 Nm. Batérie s kapacitou 39 kWh majú stačiť na dojazd minimálne 280 km.

Ide už o tretí joint-venture v tejto krajine. Autá vyrába tiež v spoločných podnikoch s čínskymi automobilkami SAIC a FAW. Aby Volkswagen dosiahol čo najnižšiu cenu, techniku dodá čínsky JAC, ktorý už má s výrobou elektromobilov skúsenosti. Má ísť o súrodenca čínskeho elektromobilu iEV7S, ktorý je 4 135 mm dlhým crossoverom s rázvorom náprav 2 490 mm. Poháňa ho elektromotor s výkonom 85 kW. Zásoba akumulátorov s kapacitou 39 kWh postačuje na dojazd do vzdialenosti 280 až 350 km.

A takto vyzerá čínsky súrodenec JAC iEV7S v... Foto: JAC
JAC iEV7S - 2018 A takto vyzerá čínsky súrodenec JAC iEV7S v sériovej podobe.

Podľa uniknutých patentových snímok je jasné, že očakávaná novinka si z čínskeho originálu požičia aj dizajn. Odlišovať sa budú len nárazníkmi a prednou maskou. Ak vám pripomína Seat, nie ste ďaleko od pravdy. Pôvodne mal totiž koncern VW v pláne vyhradiť logo španielskej značky v Číne výlučne elektromobilom. Tamojšie úrady to však nedovolili. Pohľad Seatu už však novému elektrickému Volkswagenu pravdepodobne zostane. Výroba odštartuje ešte tento rok v závode Hefei, ktorý je stavaný na 100 000 áut ročne.

Vznikať tu majú na spoločných linkách okrem spomínaného crossoveru a elektrického iEV7S minimálne ďalšie štyri elektromobily. Nie je vylúčené, že pôjde o elektrické deriváty Seatu Ateca, Volkswagenu Tiguan prvej generácie a malého up!-u.
VW JAC
VW JAC
+5VW JAC

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #JAC #JAC Motor
Články podľa značiek