Koncern Volkswagen chce od roku 2025 predávať milión elektromobilov ročne. No jeho elektrická ofenzíva sa začne oveľa skôr. Aj v Číne, čo je logické. Jedna z najľudnatejších krajín sveta je totiž najväčším trhom elektromobilov na svete. A navyše tlačí kvótami na povinnú produkciu vozidiel s nulovými emisiami. Jej nedodržanie bude trestať. To je aj dôvod, prečo práve tam pripravuje Volkswagen s čínskym partnerom, spoločnosťou JAC Motor, výrobu lacného elektrického SUV. Produkciu bude zabezpečovať novozaložený podnik JAC Volkswagen.
Ide už o tretí joint-venture v tejto krajine. Autá vyrába tiež v spoločných podnikoch s čínskymi automobilkami SAIC a FAW. Aby Volkswagen dosiahol čo najnižšiu cenu, techniku dodá čínsky JAC, ktorý už má s výrobou elektromobilov skúsenosti. Má ísť o súrodenca čínskeho elektromobilu iEV7S, ktorý je 4 135 mm dlhým crossoverom s rázvorom náprav 2 490 mm. Poháňa ho elektromotor s výkonom 85 kW. Zásoba akumulátorov s kapacitou 39 kWh postačuje na dojazd do vzdialenosti 280 až 350 km.
Podľa uniknutých patentových snímok je jasné, že očakávaná novinka si z čínskeho originálu požičia aj dizajn. Odlišovať sa budú len nárazníkmi a prednou maskou. Ak vám pripomína Seat, nie ste ďaleko od pravdy. Pôvodne mal totiž koncern VW v pláne vyhradiť logo španielskej značky v Číne výlučne elektromobilom. Tamojšie úrady to však nedovolili. Pohľad Seatu už však novému elektrickému Volkswagenu pravdepodobne zostane. Výroba odštartuje ešte tento rok v závode Hefei, ktorý je stavaný na 100 000 áut ročne.
Vznikať tu majú na spoločných linkách okrem spomínaného crossoveru a elektrického iEV7S minimálne ďalšie štyri elektromobily. Nie je vylúčené, že pôjde o elektrické deriváty Seatu Ateca, Volkswagenu Tiguan prvej generácie a malého up!-u.