BMW 3: Nová generácia si požičia vychytávky z 5 a 7

Ešte tento rok ukáže BMW novú generáciu kľúčového modelového radu 3. Konkurent Mercedesu-Benz C a Audi A4 počíta s 3-valcom, ale aj s ostrou naftovou verziou M340d. Na palube sa objaví ovládanie gestami či diaľkový parkovací asistent.

08.02.2018 16:00
debata
Nová trojka využije vyspelú platformu CLAR, na... Foto: carmagazine.uk
BMW 3 - 2019 Nová trojka využije vyspelú platformu CLAR, na ktorej už stoja väčšie a luxusnejšie modely radu 5 a 7. Pod kapotou však ostane aj trojvalec 1,5 TwinPower Turbo.

Mníchov šliape na plné obrátky. Len nedávno ukázal SUV-kupé X2, facelift minivanov Active Tourer a Gran Tourer, ale aj otvorenú verziu ekologického superšportu i8 Roadster. Nasledovať bude v Ženeve reinkarnované kupé radu 8 a neskôr veľké SUV X7, ktoré chce bodovať najmä v USA. Pre Európu je však omnoho podstatnejšia nová generácia radu 3 s kódovým označením G20. Tá sa ukáže tiež ešte tento rok. A zmeniť sa má od základu.

Trojka totiž využije platformu CLAR, ktorú už používa väčšie BMW 5 aj vlajková loď radu 7. To je pre sedan strednej triedy naozaj skvelý základ. Dizajn bude viac-menej evolučný, počítať však môžeme s väčšími rozmermi, najmä s rastom rázvoru. Viac zmien má prebehnúť v interiéri, ktorý za konkurenciou mierne zaostával. BMW nasadí kvalitnejšie materiály, nový digitálny kokpit a multimediálne rozhranie ovládané gestami. Z väčších modelov si BMW 3 požičia aj ďalšie vychytávky ako diaľkové parkovanie či asistent pre jazdu v kolónach.

Všetky diesely dostanú štandardne dve... Foto: carmagazine.uk
BMW 3 - 2019 Všetky diesely dostanú štandardne dve turbodúchadlá.
Ponuka motorov pod kapotou sa začne 3-valcom 1,5 TwinPower Turbo. Trojka sa však nevzdá ani benzínových a naftových trojlitrových 6-valcov. Novinkou má byť najmä dieselový 6-valec verzie M340d M Performance s výkonom 235 kW a krútiacim momentom 680 Nm. Všetky naftové motory dostanú dve turbodúchadlá. Tento koncept je pripravený aj pre 3-valec, ktorý však pre rad 3 nie je zatiaľ potvrdený. Vylúčený však nie je. Rozšíri sa aj ponuka plug-in hybridov.

Verziu so 4-valcom 2,0 TwinPower Turbo s elektromotorom (90 kW) doplní slabší variant s 3-valcom 1,5 TwinPower Turbo s elektromotorom s výkonom 60 kW. Zásoba li-ion akumulátorov by mala stačiť v elektrickom režime EV na dojazd do vzdialenosti 50 km. Podvozok nepočíta so vzduchovým odpružením. Trojka si vystačí s adaptívnymi tlmičmi. Debutovať bude v podobe sedanu. Budúci rok pribudne kombi Touring aj kupé radu 4. Špičkový verzia M3 je naplánovaná na rok 2020.

V jej prípade sa očakáva elektrické preplňovanie, systém vstrekovania vody do spaľovacieho priestoru a tiež mildhybridná sústava. Všetko kvôli redukcii emisií a spotreby. Práve z tohto dôvodu sa skončí už zakrátko produkcia súčasného sedanu M3, skôr ako BMW plánovalo. Špekuluje sa tiež o pohone oboch náprav xDrive, ktorým už disponuje nové BMW M5. Samozrejme s driftovacím módom, teda režimom, ktorý odpojí predné kolesá a z M3 urobí čistokrvnú „zadokolku“.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 3
Články podľa značiek