Eagle: Číňania skopírovali legendárnu Isettu. Jazdí na baterky

Kvalita a dizajn čínskych áut prudko rastú, ale s kopírovaním cudzích modelov ríša stredu stále neprestala. Najnovším príkladom je elektromobil Eagle EG6330K, ktorý akoby z oka vypadol legendárnemu povojnovému BMW Isetta 250, či skôr jeho predĺženej verzii BMW 600. A nájdeme tu aj prvky starej Multiply.

14.02.2018 12:00
debata
Čínsky elektromobil je inšpirovaný BMW 600 z... Foto: Eagle
Eagle EG6330K - čínsky elektromobil Isetta Čínsky elektromobil je inšpirovaný BMW 600 z roku 1957. Vtedy išlo o predĺženú štvormiestnu verziu Isetty so silnejším motocyklovým motorom.

Ako ukázal aj nedávny autosalón v Detroite, vývoj čínskeho automobilového priemyslu napreduje. O takých desať rokov by už mohli byť čínske modely prirodzenou súčasťou európskeho či amerického trhu. Ríša stredu sa však napriek pokroku stále nedokáže vzdať silného zlozvyku – kopírovania cudzích áut. A nemá na to ani dôvod. Súdne spory sa väčšinou končia neúspechom poškodených strán alebo len symbolickou pokutou.

Iste sa pamätáte na exemplárny prípad skopírovania Range Roveru Evoque zo strany spoločnosti Land Wind. Boli ich však desiatky. A teraz tu máme ďalší, i keď nie taký závažný. Do oka totiž padlo čínskemu producentovi auto, ktoré sa už takmer šesťdesiat rokov nevyrába. Spoločnosť Eagle predstavila nízkorýchlostný elektromobil EG6330K. Netreba byť znalcom, aby ste si pri prvom pohľade naň vybavili legendárne povojnové BMW Isetta 250.

Zadná časť sa nebráni prvkom z legendárneho... Foto: Eagle
Eagle EG6330K - čínsky elektromobil Isetta Zadná časť sa nebráni prvkom z legendárneho Fiatu Multipla.

Pravdou však je, že pripomína skôr jeho predĺženú verziu BMW 600 z roku 1957. Miniatúrny elektromobil má na dĺžku len 3,3 metra a rázvor náprav 1 940 mm. Aby bol čo najlacnejší, nepoužíva li-ion akumulátory, ale klasické olovené batérie. Ich kapacita umožňuje dojazd do vzdialenosti 120 km. A pekne pomaly. Maximálna rýchlosť štvordverového Eaglu s výkonom len štyri kilowatty je limitovaná na 60 km/h. V meste to však čínskym zákazníkom určite bude stačiť.

Novinka síce nemá šancu akýmkoľvek spôsobom nabúrať predaje BMW v Číne, ale o porušovanie autorských práv určite ide. Pochybujeme však, že nemecká automobilka sa ohradí. Už aj preto, že Čína je jej kľúčovým trhom a pohnevať si tamojšie úrady kvôli bezvýznamnému elektromobilu nemá cenu. Navyše bez istoty, že by súdny spor dopadol v prospech BMW. Čínska strana by sa mohla napríklad obraňovať tým, že jej model nemá dvere na prednej časti, tak ako to mala Isetta. A zozadu zas nezaprie prvky z Fiatu Multipla.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW Isetta #Fiat Multipla #Eagle #BMW 600
Články podľa značiek