Ako ukázal aj nedávny autosalón v Detroite, vývoj čínskeho automobilového priemyslu napreduje. O takých desať rokov by už mohli byť čínske modely prirodzenou súčasťou európskeho či amerického trhu. Ríša stredu sa však napriek pokroku stále nedokáže vzdať silného zlozvyku – kopírovania cudzích áut. A nemá na to ani dôvod. Súdne spory sa väčšinou končia neúspechom poškodených strán alebo len symbolickou pokutou.
Iste sa pamätáte na exemplárny prípad skopírovania Range Roveru Evoque zo strany spoločnosti Land Wind. Boli ich však desiatky. A teraz tu máme ďalší, i keď nie taký závažný. Do oka totiž padlo čínskemu producentovi auto, ktoré sa už takmer šesťdesiat rokov nevyrába. Spoločnosť Eagle predstavila nízkorýchlostný elektromobil EG6330K. Netreba byť znalcom, aby ste si pri prvom pohľade naň vybavili legendárne povojnové BMW Isetta 250.
Pravdou však je, že pripomína skôr jeho predĺženú verziu BMW 600 z roku 1957. Miniatúrny elektromobil má na dĺžku len 3,3 metra a rázvor náprav 1 940 mm. Aby bol čo najlacnejší, nepoužíva li-ion akumulátory, ale klasické olovené batérie. Ich kapacita umožňuje dojazd do vzdialenosti 120 km. A pekne pomaly. Maximálna rýchlosť štvordverového Eaglu s výkonom len štyri kilowatty je limitovaná na 60 km/h. V meste to však čínskym zákazníkom určite bude stačiť.
Novinka síce nemá šancu akýmkoľvek spôsobom nabúrať predaje BMW v Číne, ale o porušovanie autorských práv určite ide. Pochybujeme však, že nemecká automobilka sa ohradí. Už aj preto, že Čína je jej kľúčovým trhom a pohnevať si tamojšie úrady kvôli bezvýznamnému elektromobilu nemá cenu. Navyše bez istoty, že by súdny spor dopadol v prospech BMW. Čínska strana by sa mohla napríklad obraňovať tým, že jej model nemá dvere na prednej časti, tak ako to mala Isetta. A zozadu zas nezaprie prvky z Fiatu Multipla.