Vlani sa v Európe predalo necelých 14 000 kusov, čo nie je ani polovička z toho, čo dokázal ešte pred desiatimi rokmi. Na príchod tretej generácie je najvyšší čas. Vo Wolfsburgu to dobre vedia a tak upozorňujú na blížiacu sa premiéru. Tá je naozaj za rohom. Odohrá sa v marci, ale nie ako by ste očakávali, na marcovom autosalóne v Ženeve. Volkswagen sa rozhodol debutovať s Touaregom na svojom najdôležitejšom trhu – v Číne. Odhalí ho presne 23. marca v Pekingu.
Informácií je pramálo. Vystačiť si musíme s prvou skicou, ktorá zachytáva Tourage z profilu. Bude mať uhladenejšie línie, prednú masku, ktorá ho jasne odlíši od Atlasu a platformu MLB z Audi Q7, Porsche Cayenne či Bentleya Bentayga s pozdĺžne uloženými motormi. Okrem pneumatického odpruženia máme počítať s riadením zadných kolies, stabilizáciou náklonov karosérie v zákrutách či s využitím 48V elektrického okruhu. V kabíne má debutovať veľký digitálny prístrojový panel Innovision Cockpit.
Očakávať môžeme celú plejádu asistenčných systémov. Pohonné jednotky si Touareg pravdepodobne požičia z Audi Q7. Šušká sa však aj o návrate 2,5-litrového preplňovaného päťvalca pre verziu R, teda motora známeho napríklad z Audi TT RS. Volkswagen chce, aby bol Touareg opäť jeho technologickou, ale aj imidžovou vlajkovou loďou. Možno aj preto ho predstaví mimo svetových autosalónov. Po marcovej Ženeve a ešte pred aprílovým autosalónom v Pekingu. Tak pripúta väčšiu pozornosť.