Subaru: Prvý plug-in hybrid pripraví s Toyotou. Boxer mu ostane

Ani Subaru nemôže prehliadať trend hybridov a plug-in hybridov. Kvôli emisiám. Spojí preto opäť sily s Toyotou. Tá poskytne technológiu, ktorú Subaru skombinuje so svojím špecifickým motorom.

15.02.2018 16:00
debata
Platforma SGP bola od začiatku vyvíjaná aj pre... Foto: Subaru
Subaru - platforma SGP Platforma SGP bola od začiatku vyvíjaná aj pre zástavbu elektrických komponentov. Používa ju Impreza, XV aj celkom nové SUV Ascent. Práve z nich by mohol vzniknúť prvý plug-in hybrid.

Subaru nie je na poli hybridov úplným nováčikom. V roku 2014 uviedlo na niektorých trhoch svoj prvý hybridný model XV Crosstrek. V porovnaní s konkurenciou však táto zvýšená hybridná verzia Imprezy disponovala len asistenčným elektromotorom v prevodovke CVT s výkonom skromných 10 kW. Dnes by sme tomu hovorili skôr mikrohybrid ako hybrid. To ale pre budúcnosť nestačí. Tlak na emisie postupuje rýchlym tempom a elektrifikácia je jedinou cestou, ako vyhovieť prísnejším normám.

Preto Subaru už dávnejšie deklarovalo, že jeho nová platforma SGP (Subaru Global Platform), na ktorej už stojí nová Impreza či crosssover XV, počíta so zástavbou elektrických komponentov. A potom tu bolo niekoľko hybridných konceptov. Napríklad Subaru VIZIV-2, ktoré sa ale do série nikdy nedostali. Lenže teraz ide do tuhého. Subaru oznámilo, že vyvíja svoj prvý plnohodnotný hybrid, presnejšie plug-in hybrid. A keďže vývojové kapacity má malá japonská automobilka obmedzené, spojí svoje sily s Toyotou.

S tou už má skúsenosti vďaka spoločnému vývoju športových dvojičiek Subaru BRZ/Toyota GT86. Pritom netreba zabúdať, že najväčšia japonská automobilka vlastní v Subaru 17 % balík akcií. „Pre náš prvý plug-in hybrid, ktorý predstavíme ešte tento rok, využijeme v čo najväčšej miere technológiu Toyoty,“ povedal technický šéf Subaru Takeši Tačimori. Základom sa má stať technika Toyoty Prius, lenže spárovaná s motorom Boxer, ktorý patrí k charakteru Subaru rovnako ako pohon oboch náprav Symmetrical AWD.

Subaru tak plánuje zachovať si svoje technologické DNA. V porovnaní s Priusom bude rozdielom aj uloženie motora. Priečne sa bude musieť zmeniť na pozdĺžne. To si iste vyžiada pomerne vysoké náklady, ale rozhodne nižšie než ak by Subaru financovalo projekt plug-in hybridu od nuly. A v pláne je aj čistý elektromobil, ktorý by mal doraziť v roku 2021. Aj tu Subaru hľadalo partnera. A našlo ho v koalícii EV Common Architecture, kde figurujú okrem Toyoty aj automobilky Mazda, Suzuki, Daihatsu či známy dodávateľ Denso.

Subaru zatiaľ neprezradilo, v ktorom modeli plug-in hybridnú technológiu využije. Bude však stáť na spomínanej platforme SGP, takže do úvahy prichádza viacero modelov. A keďže Subaru prezradilo, že novinka nebude určená pre Európu, ale primárne pre USA, je možné, že prvé dobíjateľné Subaru vznikne z nedávno predstaveného veľkého 7-miestneho SUV Ascent. To má pod kapotou zatiaľ len „smädný“ preplňovaný 4-valec s objemom 2,4 litra a výkonom 191 kW.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Subaru
Články podľa značiek