VW I.D. Vizzion: Elektrický ’Phaeton’ dorazí do Ženevy

Nový koncept luxusného elektromobilu s autonómnym riadením nemôže byť ničím iným ako štylistickým a technologickým cvičením pred príchodom novej generácie vlajkovej lode Phaeton. Nie je totiž tajomstvom, že v budúcnosti počíta len s elektromotormi.

22.02.2018 16:00
debata
Prvá skica exteriéru ukazuje luxusný sedan s... Foto: Volkswagen
VW I.D. Vizzion Concept - 2018 Prvá skica exteriéru ukazuje luxusný sedan s dĺžkou nad päť metrov. Zadný pár dverí sa otvára protismerne.

Volkswagen pokračuje v prípravách svoje elektrickej ofenzívy. Za posledné dva roky predstavil tri koncepty I.D. Najprv kompaktný hatchback I.D. v triede Golfu, potom MPV I.D. Buzz, čerpajúci z histórie dodávky T1 a nakoniec crossover I.D. Crozz. Ten sa predstavil v dvoch modifikáciách, jednej pre autosalón v Šanghaji a druhej pre vlaňajšiu motoršou vo Frankfurte nad Mohanom. A to nespomíname elektrický koncept Budd-e, ktorý ukázala automobilka v roku 2016 na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas.

Lenže to nie je koniec. Portfólio elektromobilov bude podstatne širšie. Do roku 2025 má obsahovať až 20 modelov. A na jeho vrchole sa usadí nová generácia Phaetonu. Nie je totiž tajomstvom, že nie príliš úspešná 12-valcová vlajková loď značky VW sa síce vráti, ale výhradne s batériami, ako konkurent pre Teslu S. Presne na túto strunu zahrá automobilka z Wolfsburgu na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Predstaví tu štúdiu I.D. Vizzion, ktorá už svojou dĺžkou 5 110 mm naznačuje, že ide o štylistické a technologické cvičenie pred príchodom sériového Phaetonu.

Interiér už nepočíta s volantom ani so žiadnymi... Foto: Volkswagen
VW I.D. Vizzion Concept - 2018 Interiér už nepočíta s volantom ani so žiadnymi ďalšími viditeľnými ovládacími prvkami. O všetko sa postará autonómne riadenie a umelá inteligencia.

Nie je isté, či futuristický sedan využije elektrickú platformu MEB alebo väčšiu PPE, ktoré pre svoje elektromobily pripravuje Audi spolu s Porsche, v každom prípade má koncept predstaviť nový „level“ cestovania budúcnosti. Aj preto bude štúdia, odhalená zatiaľ len formou dvoch skíc, disponovať plne autonómnym riadením na úrovni SAE 5, čo znamená úplné prevzatie kontroly nad autom zo strany elektroniky. Autopilot nahradí volant, pedále aj všetky viditeľné ovládacie prvky. Štúdia má komunikovať s posádkou pomocou umelej inteligencie, formou virtuálneho spolucestujúceho.

Automatická jazda má priniesť posádke novú úroveň komfortu a bezpečnosti. O pohon sa postará dvojica elektromotorov so spoločným výkonom 225 kW. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 180 km/h. Fascinujúci je dojazd. Na jedno nabitie má I.D. Vizzion absolvovať až 665 km. To vďaka li-ion batériám s kapacitou 111 kWh. To je viac, než má súčasná Tesla S. Na luxusný elektromobil s logom VW sa ešte netešte. V roku 2020 príde najprv elektrický hatchback a po ňom v rýchlom slede MPV a crossover. Phaeton je plánovaný najskôr na rok 2021.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #elektromobil #Concept #koncept #VW #VW Phaeton #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek