Mercedes-AMG GT4: ‘Panamera zo Stuttgartu‘ vystrkuje rožky

Vlaňajšia štúdia Mercedes-AMG GT Concept sa na tohtoročnom ženevskom autosalóne pretaví do sériovej podoby. Stuttgart doľaďuje posledné detaily počas testov predsériových exemplárov. Odtiaľ pochádzajú aj prvé snímky s kamuflážou.

23.02.2018 19:00
debata
Napriek dvom párom dverí bude nový fastback... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT4 - 2018 Napriek dvom párom dverí bude nový fastback rovnako agresívny ako kupé GT. Prednú masku si dokonca požičia z ostrej verzie AMG GT R.

Vlani na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz štúdiu s jednoduchým názvom GT Concept. Išlo o štvordverovú verziu superšportu Mercedes-AMG GT. Bolo to jasné avízo, že trojcípa hviezda chystá tvrdého konkurenta pre Porsche Panamera, ktoré kraľuje v prémiovom rybníku prakticky bez súperov. To sa však zmení. Presne na tom istom mieste, len s ročným odstupom, uvidíme v marci v halách Palexpa sériovú „Panameru zo Stuttgartu“.

Okrem štyroch dverí dostane predĺžené GT aj... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT4 - 2018 Okrem štyroch dverí dostane predĺžené GT aj veľké výklopné zadné veko. V Stuttgarte tvrdia, že to bude dokonca praktické auto na každý deň.

Od konceptu sa už príliš líšiť nebude. Naznačujú to aj prvé oficiálne snímky predsériových prototypov, i keď s ochrannou kamuflážou, ktoré automobilka zverejnila. Na svet sa tak derie krásny 5-dverový fastback so splývavou zadnou časťou. Napriek enormnej dynamike, ktorú zabezpečí preplňovaný 4-litrový 8-valec vyladený na 444 kW, pôjde aj o relatívne praktické auto pre štvorčlennú posádku a jej batožinu. Postarajú sa o to nielen dva páry dverí, ale aj variabilné zadné sedadlá a veľké výklopné veko.

Pod kapotou bude pracovať motor 4,0 V8 s... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT4 - 2018 Pod kapotou bude pracovať motor 4,0 V8 s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 444 kW. Neskôr sa chystá plug-in hybrid naladený až na 600 kilowattov.

Chystá sa aj silnejšia verzia, ktorá by mohla dosiahnuť dynamiku konceptu. A to pomocou plug-in hybridnej technológie a 9-stupňového automatu. Vďaka elektromotoru sa totiž výkon štúdie vyšplhal až na 600 kW, čo znamenalo šprint na stovku za menej ako tri sekundy. Počíta sa pritom s využitím ultraľahkých akumulátorov, ktoré Daimler vyvíja s britskou spoločnosťou High Performance Powertrains a ktoré už nasadil v odhalenom hyperšporte AMG Project One s motorom z monopostu F1.

Názov ešte nie je celkom istý. Mercedes-AMG si nechal priestor. V každom prípade sa model rodil pod kódovým označením GT4, ktoré má jasnú logiku. So súčasným 4-dverovým kupé CLS by si novinka nemala prekážať. Bude výrazne ultimatívnejšia, drahšia a v porovnaní so športovým derivátom triedy E so štyrmi dverami to bude hrať viac na kupé. Okrem toho už Mercedes-Benz nepočíta s najvýkonnejšou verziou CLS 63 AMG, to aby bol odstup oboch hráčov evidentný. Viac sa dozvieme šiesteho marca.
Mercedes-AMG GT4 - 2018
Mercedes-AMG GT4 - 2018
+10Mercedes-AMG GT4 - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-AMG GT #Mercedes-AMG #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek