Porsche 911: Nová generácia sa odhaľuje. Atmosféra končí

Ikonické Porsche 911 čaká tento rok generačná výmena. Bude radikálnejšia ako kedykoľvek predtým. Evolučné tvary totiž ukryjú hybridnú technológiu a skoncujú s atmosférickými motormi. Je to dobrá správa?

28.02.2018 19:00
debata
Nové Porsche 911 je zatiaľ skryté pod... Foto: Porsche
Porsche 911 - 2019 Nové Porsche 911 je zatiaľ skryté pod kamuflážou. No aj tak je zjavné, že prednosť dostala evolúcia. Pod kapotou to však celkom platiť nebude.

Porsche 911 je model, bez ktorého by Porsche už asi neexistovalo. Práve vďaka nemu prežilo krízové obdobie v polovici deväťdesiatych rokov, ešte pred nástupom SUV Cayenne a Boxsteru. Práve preto mu v Zuffenhausene venovali vždy extrémnu pozornosť. Tak isto je to s jeho nadchádzajúcou generáciou, ktorá má debutovať tento rok. Prísnejšie emisné limity a realistickejšia procedúra merania spotreby WLTP si však vyžiadajú pomerne radikálne zmeny. Jednoducho, ikonická deväťstojedenástka bude musieť byť "čistejšia“ . A to nie je pri aute, ktoré si zakladá na dynamike, práve jednoduché.

Napriek tomu ostáva šéf vývoja Porsche, August Achleitner, optimistom. „Bude to najlepšie Porsche 911 všetkých čias,“ vyjadril sa doslovne na jeho adresu. Automobilka už začala s čiastočným odhaľovaním očakávanej novej generácie. Na svete sú prvé snímky zamaskovaného predsériového prototypu. Evidentné z nich je najmä to, že dizajn podstúpi len evolučné zmeny. Napokon, zákazníci nič extra nové ani nechcú. Porsche 911 musí jednoducho ostať Porsche 911. Pod kabátom to ale platiť celkom nebude. Novinka napríklad skoncuje s atmosférickými motormi.

Novinka má byť najlepším Porsche 911 všetkých... Foto: Porsche
Porsche 911 - 2019 Novinka má byť najlepším Porsche 911 všetkých čias.

Turbo sa už síce pod zadnou kapotou deväťstojedenástky zabývalo dávnejšie, no pre puristov tu boli stále verzie GT3 či R, ktoré im dopriali radosť z jazdy s klasickým 6-valcovým boxerom bez preplňovania a dokonca s manuálnou prevodovkou. Tomu bude koniec. Dobrou správou je, že novinka ostane verná aspoň 6-valcovej koncepcii. Štvorvalec, ktorý dnes poznáme z modelov 718 Boxster a 718 Cayman, sa do Porsche 911 nedostane ani v prípade úplne novej hybridnej verzie, plánovanej na rok 2020. Aj tá dostane šesť valcov.

Zástavbu elektromotora a batérií umožní modifikovaná platforma s väčším rozchodom kolies. Dokonca Porsche nevylúčilo ani príchod čisto elektrického derivátú. „Pred dvoma rokmi by som bol kategoricky proti, dnes to neodmietam,“ vyjadril sa na tému elektrifikácie Achleitner. Postoj zmenil podľa jeho slov po tom, čo si vyskúšal prototyp elektrického Porsche Missin E a tiež okruhové hybridné verzie. Podľa jeho slov im modely Porsche s výhradne spaľovacími motormi jednoducho nestačia.

Aj z toho vyplýva, že napriek novým technológiám nemieni Porsche robiť kompromisy. „Novinka musí jazdiť ako žiadny iný konkurent. Každú inováciu zvažujeme v prvom rade s ohľadom na to, či zodpovedá charakteru 911,“ tvrdí Achleitner. Platí to aj o asistenčných systémoch, ktorým sa deväťstojedenástka nevyhne. Ale s tým, že s čímsi ako autopilotom tento model nepočíta. Zásadou je, aby sa dali všetky systémy, ktoré vstupujú do riadenia, deaktivovať a vodič si mohol naplno užiť plnú kontrolu nad vozidlom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911
Články podľa značiek