Šéf úžitkových Mercedesov Tesle Semi neverí. Doslova ju vysmial

Tesla už vyberá zálohy za svoj prvý elektrický ťahač Semi a má naň tisícky objednávok. Podľa šéfa divízie nákladných áut Mercedes-Benz však jej sľubované parametre nie sú reálne.

28.02.2018 16:00
debata (7)
Martin Daum, šéf divízie úžitkových vozidile... Foto: Daimler
Martin Daum Martin Daum, šéf divízie úžitkových vozidile Mercedes-Benz, Tesle a jej elektrickému ťahaču Semi neverí. Zverejnené parametre a cenu považuje za nereálne.

Americká Tesla má buď fanatických priaznivcov alebo potom odporcov, ktorí jej už neveštia dlhú budúcnosť. Tých prvých nadchne každá sľúbená inovácia, tí druhí vychádzajú z reálnych dát a astronomických finančných strát kalifornského výrobcu elektromobilov. Rozprávkovým víziám Elona Muska jednoducho príliš neveria. Patria k nim aj veľké mená z automobilovej branže, ako napríklad Bob Lutz, bývalý vysokopostavený manažér BMW a General Motorsu. Teraz sa zas do Tesly obul šéf divízie úžitkových automobilov Mercedesu-Benz a člen riaditeľov koncernu Daimler, Martin Daum.

Nákladný Mercedes-Benz Actros je vybavený... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Actros Electric Nákladný Mercedes-Benz Actros je vybavený batériami s kapacitou 240 kW a zvládnuť má približne 200 km na jedno nabitie.

Stalo sa tak pri príležitosti predstavenia elektrickej verzie Mercedesu-Benz Actros, pri ktorej si neodpustil ironické poznámky na elektrický ťahač Tesla Semi. Jej uvedenie na trh v budúcom roku s avizovanými parametrami nepovažuje za reálne. „Ak Tesla skutočne splní to, čo sľúbila, dva jej stroje si určite kúpime. Jeden rozoberieme a druhý budeme používať na testy. Pretože ak sa to naozaj stane, tak nás muselo čosi dôležité obísť,“ povedal Daum s neskrývaným úsmevom na tvári. „Myslím si, že v tejto chvíli platia rovnaké fyzikálne zákony v Nemecku aj v Kalifornii.“

Tesla Semi si po plnom nabití trúfa až na 480 km. Foto: Tesla
Tesla Semi - 2020 Tesla Semi si po plnom nabití trúfa až na 480 km.

Poznámku mieril najmä na deklarovaný dojazd. Tesla sľubuje v lacnejšom predvedení ťahača Semi za 150 000 dolárov, schopnosť absolvovať na jedno nabitie 480 km a v drahšom za 180 000 dolárov až 800 km. Pritom majú mať obe verzie dvojnásobnú užitočnú hmotnosť v porovnaní s elektrickým Mercedesom-Benz Actros. Ten bude vybavený akumulátormi s kapacitou 240 kWh, ktoré majú zabezpečiť priemerný dojazd 200 km, teda dvakrát menší ako lacnejšia Tesla Semi. Elektrický ťahač zo Stuttgartu pritom potiahne maximálne 23 ton nákladu.

V porovnaní s Teslou Semi je teda nemecký konkurent slabým súperom. Až na jeden „malý“ rozdiel. Nesľubuje nesplniteľné a na rozdiel od amerického náprotivku je realitou. Tesla Semi síce nadchla a výrobca má už na stole tisícky objednávok aj so zálohami, ale nie je isté, či americká spoločnosť zvládne spustiť produkciu v plánovanom roku 2019. Dnes bojuje o život, aby vôbec rozbehla linky s lacnejším Modelom 3, na ktorý čaká viac ako pol milióna klientov a bojuje tiež s nedostatkom akumulátorov. Jej Gigafactory nie je dokončená a nákup akumulátorov od iných spoločností výrobu predražuje.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #tesla Semi #Martin Daum #Mercedes-Benz Actros
Články podľa značiek