VW Touareg: Vlajková loď odhaľuje viac. Do Ženevy však ešte nepríde

Po ôsmich rokoch nahradí Volkswagen svoje luxusné SUV treťou generáciou. Príde so 6-valcami, riadenou zadnou nápravou aj nočným videním. Predstaví sa ešte tento mesiac. Ale nie v Ženeve. Premiéru absolvuje v Pekingu.

06.03.2018 12:00
debata (1)
Testy novinky sú v plnom prúde. Dizajn je... Foto: Volkswagen
VW Touareg - 2018 Testy novinky sú v plnom prúde. Dizajn je zatiaľ chránený kamuflážou. Čelné partie by mali byť inšpirované menším crossoverom T-Roc.

Súčasná druhá generácia VW Touraeg je už pomaly automobilovou relikviou. Napokon, predstavila sa v roku 2010. Je teda najvyšší čas na výmenu, najmä ak po odchode Phaetonu prevzal práve Touareg žezlo vlajkovej lode. Lenže zlaté časy má dávno za sebou. Vo Wolfsburgu to dobre vedia, a tak chystajú debut tretej generácie. Ten sa však prekvapivo neodohrá na autosalóne v Ženeve. Premiéra je plánovaná na 23. marec v Pekingu. Pozornosť sa snaží výrobca upútať už teraz prvými fotografiami zamaskovaných predsériových prototypov, ale aj vybranými informáciami.

Takže vieme, že nový Touareg využije podvozkovú platformu MLB Evo, ktorú používa Audi Q7, nové Porsche Cayenne, ale aj Bentley Bentayga. Modulárnosť základov však umožní rozmerovú odlišnosť. Novinka bude dlhá 4 872 a široká 1 984 mm. V porovnaní s minulosťou bude teda o 77 mm dlhšia a o 44 širšia. Rázvor náprav sa síce natiahne o 30 m na výsledných 2 895, no za Audi Q7 bude Touareg v tomto parametre stále zaostávať o sedem centimetrov. Dizajn bude čiastočne inšpirovaný novým T-Rocom, čo znamená prepojenie LED reflektorov s prednou maskou spoločným chrómovým lemom.

Platformu MLB Evo už využíva Audi Q7. Touareg... Foto: Volkswagen
VW Touareg - 2018 Platformu MLB Evo už využíva Audi Q7. Touareg bude mať však v porovnaní s ním rázvor kratší o sedem centimetrov. Ovládateľnosti riadenie zadných kolies.

Interiér počíta ako prvý model koncernu VW s digitálnym prístrojovým panelom Innovision Cockpit s 12-palcovým displejom, head-up displejom a až 15-palcovým centrálnym displejom. Oba budú plne zabudované do palubnej dosky. Väčší rázvor náprav sľubuje viac miesta v kabíne. Bezpečnostnú novinku predstavuje systém nočného videnia s infrakamerou. Očakávať môžeme aj záplavu asistenčných systémov. Ovládaniu pomôže riadená zadná náprava a komfortu zas pneumatické odpruženie, schopné meniť svetlú výšku karosérie.

V interiéri debutuje digitálny prístrojový... Foto: Volkswagen
VW Touareg - 2018 V interiéri debutuje digitálny prístrojový panel Innovision Cockpit s head-up displejom a 15-palcovou centrálnou obrazovkou.

Top pozíciu v ponuke bude Touareg jasne deklarovať 6-valcovými motormi. So štvorvalcami vôbec nepočíta. Na výber bude benzínový agregát 3,0 TSI (250 kW) a 3,0 TDI (210 kW). Neskôr sa má objaviť aj slabší diesel naladený na 170 kW. Motory budú spojené s 8-stupňovými automatickými prevodovkami a permanentným pohonom oboch náprav 4Motion, ktorý dokáže posielať k predným kolesám maximálne 70 % a k zadným 80 % hnacieho momentu. V hre sú tiež 8-valcové verzie, tak benzínová, ako aj naftová.

Viac výkonu príde vhod, keďže Touareg bude mať v základe na váhe 1 995 kg a trúfne si na príves s hmotnosťou 3,5 tony. Výroba odštartuje koncom júna v bratislavskom závode Volkswagenu, kde bude Touareg schádzať z liniek spoločne s Porsche Cayenne, Audi Q7 a čiastočne s Bentleyom Bentayga.

VW Touareg - 2018
VW Touareg - 2018
+19VW Touareg - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Touareg
Články podľa značiek