Výrobca vozidiel značiek Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo a Fiat by sa tak stal ďalšou automobilkou, ktorá sa verejne zriekne naftových motorov. Podobne uvažuje japonská Toyota či Porsche, ktoré je súčasťou koncernu Volkswagen. Naftový pohon síce európskemu automobilovému priemyslu dlho dominoval, ale jeho podiel v poslednom čase klesá.
Na ústupe dieselov sa podpísala aféra Dieselgate, s ňou rastúca politická opozícia proti tomuto druhu paliva a plány veľkých európskych miest zakázať prevádzku naftovým autám na ich území. Už vlani sa predaj dieselových áut v Európe znížil o osem percent. Podľa údajov agentúry Jato Dynamics predstavoval ich podiel na trhu 43,8 percenta. Tento rok má klesnúť pod tridsať percent.
Náklady na vývoj nového typu naftového motora, ktorý by spĺňal prísnejšie európske pravidlá, by sa podľa odhadov automobilového priemyslu mohli v porovnaní s minulosťou zvýšiť až o 20 %. Nové drahšie naftové autá by tak boli dostupné menšiemu okruhu zákazníkov. A to v čase, keď klesá cena hybridných technológií a čistých elektromobilov.