Do Ženevy už prišla Cupra ako samostatná značka. A pochválila sa tu na úvod hneď sériovým SUV Cupra Ateca s motorom 2,0 TSI vyladeným až na 221 kW. Neskôr dorazia aj „vytunené“ deriváty Cupra Ibiza a Cupra Leon. Lenže odčlenená divízia Seatu toho bude mať na práci podstatne viac. Prevezme totiž všetky športové aktivity pôvodného športového oddelenia Seat Sport. To znamená napríklad zastrešenie šampionátu cestných vozidiel TCR, kde doteraz úradoval Leon Cupra Racer.
Netreba tiež zabúdať, že Seat Sport staval okruhové špeciály aj pre ostatné značky koncernu vrátane Audi RS3 LMS a Volkswagenu Golf GTI TCR. Aby Cupra potvrdila svoju technologickú kompetenciu, do Ženevy priviezla veľké prekvapenie. Čosi, čo nik nečakal – koncept špeciálu, postaveného podľa pravidiel TCR, ale s jedným zásadným rozdielom. Ako naznačuje názov Cupra e-Racer, pod kapotou by ste márne hľadali spaľovací motor. Toto je čistý elektromobil. A k tomu so zadným náhonom.
O výkon 300 kW a v špičke až 500 kW sa stará štvorica elektromotorov v zadnej časti. A keďže maximum krútiaceho momentu je k dispozícii prakticky od nulových otáčok, poráža Cupra e-Racer aj svojich konvenčných súrodencov. Na stovku šprintuje za 3,2 a na dvojnásobok za 8,2 sekundy. Maximálka je na elektromobil úctyhodných 270 km/h. To na uzavretom okruhu určite stačí. Využíva tiež výhody rekuperácie. Navyše pomáha jazdcovi s lepším prehľadom za vozidlom pomocou kamier miesto spätných zrkadiel, ktoré prenášajú obraz na displej.
Bližšie technické údaje, napríklad o kapacite batérii čí či hmotnosti Cupra neposkytla. Rozhodne však nejde len o výstrel do tmy. Od roku 2019 sa totiž očakáva štart okruhového seriálu čisto elektrických vozidiel a Cupra naň bude nepochybne pripravená. A ak sa dobre prizriete, nie je vylúčené, že línie tohto konceptu naznačujú tvary nového Leonu. Ten je už iste za rohom, veď súčasná tretia generácia je na trhu od roku 2012.