Vznetové motory nemajú istú budúcnosť. Hoci vďaka vyššej účinnosti a nižšej spotrebe produkujú menej oxidu uhličitého, je ich činnosť spojená s vysokou tvorbou oxidov dusíka. Tie negatívne vplývajú na ľudské zdravie, a preto sa niektoré štáty chystajú obmedziť ich používanie.
V súčasnosti sa v naftových vozidlách používa systém SCR, teda systém selektívnej katalytickej redukcie, ktorý vďaka roztoku močoviny, známeho pod názvom AdBlue, znižuje emisie NOx. Nevýhodou spomínanej techniky je, že je efektívna až pri vysokých teplotách. Pri nízkych teplotách sa emisie oxidov dusíka zvyšujú. Okrem toho ide o užívateľskú záťaž, lebo vodič musí sledovať množstvo roztoku a pravidelne ho dolievať.Britskí vedci Graham Hargave a Jonathan Wilson z univerzity v Loughborough vynašli nový systém, ktorý je v podstate zdokonalením systému SCR. Nazvali ho ACCT (Ammonia Creation and Conversion Technology), teda systém, ktorý tvorí a premieňa čpavok. Jeho hlavnou prednosťou je, že pracuje efektívne aj pri nízkych teplotách. Systém funguje na princípe premeny roztoku AdBlue na kvapalinu s vysokým obsahom čpavku v špeciálnej výfukovej komore.
Vedci systém testovali na taxíku značky Škoda vybavenom systémom štart/stop. Práve pri použití tohto systému klesá teplota vo výfuku a tým sa stáva selektívna katalytická redukcia menej účinná. Vozidlá vybavené súčasnou technikou, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro6, dokážu zachytiť a zničiť len 60% emisií NOx. Systém ACCT vyriešil problém s nízkou teplotou a účinnosť narástla na 98%. Ďalším pozitívom je, že pri systéme ACCT sa znížila aj spotreba roztoku AdBlue, čo je prínosom pre spotrebiteľov.
Cieľom vedcov nie je poskytnúť vynález jednej automobilke, ale dať ho k dispozícii dodávateľom, vďaka čomu by sa mohol lepšie rozšíriť. Zároveň chcú vynález ponúknuť za primeranú cenu, čo by mohlo jeho sériovú výrobu urýchliť. V prípade priaznivých okolností by sa systém ACCT mohol dostať do výroby do dvoch rokov.