Sériová verzia známeho AeroMobilu ešte nie je na trhu a slovenský startup už predstavuje druhý projekt. Tentoraz v podobe modelu 5.0 VTOL s vertikálnym štartom a čisto elektrickým pohonom. Odviezť má až štyroch ľudí.
Foto: AeroMobil
AeroMobil 5.0 VTOL AeroMobil 5.0 VTOL má vďaka elektrickému pohonu kompaktnejšiu konštrukciu. Napriek tomu ponúkne v kabíne o dve sedadlá viac ako jeho predchodca.
Slovenské lietajúce auto si užilo pomerne veľa slávy. AeroMobil 4.0 STOL však ešte stále nie je v predaji. K prvým zákazníkom dorazí tento hybrid auta a lietadla vybavený balistickým záchranným padákom v priebehu roku 2020. Spoločnosť má však ešte ambicióznejšie plány. Predstavuje projekt 5.0 VTOL, ďalšiu generáciu, ktorá chce posunúť úroveň o ďalší krok vpred. Nový STOL bude totiž ponúkať vyšší komfort, a to až pre štyroch pasažierov, ktorí majú mať k dispozícii údaje o lete či pokročilé komunikačné prostriedky a médiá.
Foto: AeroMobil
AeroMobil 5.0 VTOL Aj na zemi má mať STOL suverénne jazdné vlastnosti a dostatočnú rýchlosť.
„Vďaka AeroMobilu 4.0 STOL a novému konceptu 5.0 VTOL vnímame lietajúce autá ako všestranné vozidlá, ktoré sú schopné jazdiť aj lietať. Plánujeme dodávať verzie s dosahom potrebným pre mestské a medzimestské vzdialenosti, schopné prepravy za akéhokoľvek počasia,“ povedal Douglas MacAndrew, šéf spoločnosti. Ten plánuje ponúknuť nový model aj v podobe lietajúcich taxi. Preto bude najväčším rozdielom novinky v porovnaní so 4.0 STOL schopnosť kolmého štartu a elektrický pohon.
Foto: AeroMobil
AeroMobil 5.0 VTOL Interiér ponúkne podľa autorov projektu vysoký komfort a najmodernejšie komunikačné technológie pre každého zo štyroch členov posádky.
Koncept počíta s adaptívnymi krídlami, na konci ktorých budú umiestnené vrtule poháňané elektromotormi. Tie zabezpečia schopnosť vertikálneho pohybu. Dopredný pohyb dostane na starosť tretia tlačná vrtuľa na adaptívnej chvostovej časti. Variabilný podvozok má byť vhodný pre cestné komunikácie aj pre štart a pristátie. Bližšie technické údaje nie sú k dispozícii. V každom prípade sa má novinka dostať do predaja až po komercionalizácii súčasného projektu 4.0 STOL s klasickým štartom a pristátím.