Pokračovať by sme mohli príkladom z Austrálie. Po zavedení limitu maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h na Stuartovej diaľnici, ktorá bola predtým bez rýchlostného obmedzenia, došlo k zvýšeniu počtu smrteľných nehôd. Kým v rokoch 2000 až 2006 tu zomrelo 292 ľudí, od zavedenia limitu v ďalších šiestich rokoch o 15 viac. Od januára 2014 preto Austrálčania limit opäť zrušili. A teraz sa o čosi podobné chcú pokúsiť aj v Rakúsku. I keď veľmi opatrne, skôr experimentálne.
Na úsekoch diaľnice A1 medzi Viedňou a Salzburgom by mal byť súčasný rýchlostný limit 130 km/h zvýšený o 10 km/h. „Chceme počas jedného roka vyskúšať na testovacích úsekoch, čo to spôsobí,“ povedal rakúsky minister pre infraštruktúru Norbert Hofer. Od stoštyridsiatky si Rakúšania sľubujú väčšiu plynulosť dopravy, a teda aj menší dosah na životné prostredie. Podľa Hofera zbytočné brzdenie a akcelerácia totiž neprospievajú bezpečnosti ani spotrebe paliva.
Uvidíme, ako to dopadne a či sa zvýšený limit rozšíri aj na ďalšie úseky rakúskych diaľnic. Isté to však nie je. Jeden takýto pokus tu už totiž bol. A hoci zvýšenie rýchlosti až na 160 km/h na vybraných úsekoch diaľnic v rokoch 2006 a 2007 neprinieslo žiadne negatívne dôsledky, krajina sa rozhodla vrátiť k pôvodnej maximálke.