Boli časy, keď sa Európania smiali z japonských áut a neskôr z kórejských. Dnes však musia európski výrobcovia s ázijskými značkami tuho bojovať. A čosi podobné nás v priebehu rokov čaká s čínskymi produktmi. Tamojší automobilový priemysel pokročil míľovými krokmi vpred a je len otázkou času, kedy sa mu podarí dobyť najstaršiu automobilovú baštu planéty. Zatiaľ sa to nepodarilo a dokonca zlyhal aj sľubný projekt Qorosu. Lenže teraz vstupuje na scénu nová čínska značka Lynk & Co.
Možno ste o nej počuli len v súvislosti s modelom crossoveru 01, ktorý sa predstavil pred dvoma rokmi v Berlíne, ale verte, že šance sú obrovské. Dôvod? Lynk & Co patrí pod krídla čínskeho gigantu Geely, áno toho, ktorý vlastní Volvo. A presne tento aspekt chce nová spoločnosť využiť pri prieniku značky v Európe. Už model 01 ukázal, ako šikovne a atraktívne sa dá použiť prémiová technika švédskeho výrobcu – presnejšie platforma CMA (Compact Modular Architecture), na ktorej už stojí nové Volvo XC40 – európske auto roka 2018.
Lynk & Co chce zaútočiť na mladšiu klientelu, akú má Geely a Volvo. Preto si jej nové modely budú zakladať na sviežom dizajne a konektivite. Nehovoríme pritom o vzdialenej budúcnosti. Výroba odštartuje už na budúci rok v belgickom Gente, kde už schádza z montážnych liniek Volvo XC40. „Naše autá budú mať s Volvom spoločnú inovatívnu platformu CMA, preto dáva zmysel, že výrobu odštartujeme spolu so značkou, ktorá má celosvetovú autoritu v oblasti bezpečnosti, dizajnu a kvality,“ povedal Alain Visser, viceprezident Lynk & Co.
Prvým modelom bude crossover 01 s hybridným pohonom, ktorý bol navrhovaný v Európe, konkrétne vo švédskom Gothenburgu. Úspešný štart už však má za sebou v Číne. Za prvých sedemnásť sekúnd od spustenia predaja na internete mala značka na stole 6 000 záväzných objednávok, čo je svetový rekord. Do roku 2021 chce vyrábať pol milióna áut ročne, teda takmer toľko, ako produkuje Volvo. Po crossoveri 01 príde na rad stredne veľký sedan 03 a ešte neskôr športový crossover 02.