Brembo je jedným z najslávnejších výrobcov brzdových komponentov. Už desaťročia. Ale zaspať na vavrínoch nehodlá. Vrcholom jeho produkcie pre civilnú výrobu, teda nie pre okruhové špeciály, sú brzdy, ktoré obsahujú „esteticky revolučný brzdový strmeň“. Trochu zavádzajúci názov síce odkazuje na nevšedný dizajn, lenže podstatné je čosi celkom iné. Brzdový strmeň prešiel v laboratóriách Bremba odtučňovacou kúrou. Jednoducho, spoločnosť hľadala vhodný materiál na konštrukciu strmeňa a tiež možnosti, ako ho použiť čo najmenej.
Výsledkom sú brzdy, ktoré ušetria na každom kolese 400 gramov hmotnosti. To nie je málo, najmä ak hovoríme o neodpružených hmotách, ktorých nadbytok zhoršuje jazdné vlastnosti. Podarilo sa to vďaka novému hliníkovému materiálu a vynikajúcemu pomeru hmotnosti voči tuhosti. Pri vývoji využilo Brembo pokročilý softvér, ktorý simuloval tuhosť komponentov a presne identifikoval prebytočný materiál. Brzdové strmene s novou geometriou a otvormi, kde by materiál nemal zmysel, sú tak o 8 % ľahšie ako najlepšie porovnateľné produkty.
Hoci Brembo hovorí o nasadení v civilnej produkcii, teda brzdách pre sériovú produkciu, kariéru odštartuje novinka v automobilovej „high society“. Ako prvý ich dostane superšport Pagani Huayra. Teda hriešne drahé auto snov. Nie je to prekvapivé. Horacio Pagani je priam posadnutý dokonalosťou a hľadaním každého prebytočného gramu. Nie je však vylúčené, že neskôr sa poznatky z vývoja uplatnia aj pri mainstreamových modeloch.