
Od druhého apríla povolili totiž tamojšie úrady testy autonómnych áut aj bez vodiča. Doteraz musel za volantom vždy sedieť „operátor“. Kalifornia chce pravdepodobne ostať na čele technologického pokroku, napokon práve tu sídli niekoľko spoločností, ktoré vyvíjajú autopilotov, ako Cruise Automation, Google alebo Waymo. Zdalo by sa, že pre ne bude uvoľnenie legislatívneho rámca živou vodou. Ale zatiaľ sa tak nestalo. Podľa hovorcu kalifornských úradov žiadna z firiem nepožiadala o povolenie na takéto testy.
Pravdepodobne je všetko len otázkou času. Spoločnosti asi žiadosti ešte len pripravujú. Uber to bude mať však po tragickej havárii svojho autonómneho vozidla o čosi ťažšie. Nielenže zastavil všetky testy, ale dokonca neobnovil ani pôvodné povolenie testov v Kalifornii. Čaká na vyšetrenie celého prípadu a až potom zaujme stanovisko. V každom prípade bude musieť požiadať pred obnovením skúšok v reálnej premávke o nové povolenie, pretože to pôvodné stratilo platnosť.