Škoda vlani dodala zákazníkom 1 200 500 kusov vozidiel. To je absolútny historický rekord. Lenže práve záujem o jej výrobky spôsobuje Škode vrásky na čele. Nie je výnimočné, že dodacie lehoty na niektoré modely sú dnes až desať mesiacov. Jednoducho súčasné kapacity nestačia, i keď bežia naplno. Škoda teda rieši, kde vyrábať autá.
Predseda predstavenstva, Bernhard Maier netají, že Škoda hľadá pomoc od iných značiek koncernu Volkswagen. Už dávnejšie sa špekulovalo, že niektoré modely by mohli byť produkované v zahraničí. Podobne ako dnes Škoda pomáha s produkciou Seatu Ateca a Toleda v Kvasinách. Najpravdepodobnejší je presun výroby Superbu do Nemecka. Ak sa to však neoplatí, bude Škoda hľadať iné riešenia.
Napríklad aj výstavbu nového výrobného závodu v Českej republike. Tu však naráža na personálne problémy v súvislosti s vysokou zamestnanosťou. Preto sa ukazuje schodnejšie rozšírenie súčasných kapacít v materskom závode v Mladej Boleslavi. Napríklad zavedením šesťdňového pracovného týždňa, s čím však majú problém odbory. Ak by predsa len došlo k dohode, mohla by domovská fabrika zvýšiť kapacitu o 80 000 kusov áut ročne.
To nie je zanedbateľné, najmä ak uvážime, že už o rok v Ženeve ukáže sériovú verziu pripravovaného nového crossoveru, ktorý predstavila v podobe konceptu Vision X. I tak mu bude musieť padnúť za obeť, práve z dôvodu vyťaženosti kapacít, Fabia Combi, s ktorej nástupkyňou sa už neráta, a tiež Rapid Liftback. V ponuke ostane len hatchback s celkom novým názvom. Jednoducho zúžená ponuka vytvorí miesto pre potenciálne najúspešnejší crossover.
A to bude musieť Škoda čoskoro riešiť, čo s pripravovanými elektromobilmi. Už na budúci rok príde elektrické Citigo-E, ktoré „porieši“ bratislavský závod. Ťažšie to bude v roku 2020, kedy je naplánovaný príchod elektrického crossoveru na báze vlaňajšieho konceptu Vission E. Do roku 2025 majú však pribudnúť ďalšie tri čisto elektrické modely. Tie budú tak trochu nutným zlom.
Škoda síce ešte nevie, komu ich bude predávať, pretože budú drahé, ale z dôvodu plnenia emisných kvót budú musieť byť na linkách. Rozhodnuté je, že to bude v Mladej Boleslavi, kde je všetko pripravené aj pre výrobu plug-in hybridov. Prvým bude v roku 2019 Škoda Superb.