VW Passat: Modernizovaná verzia až koncom roka

Vynovený Passat očakávali mnohí už na ženevskom autosalóne. Nestalo sa tak. Príde až koncom roka. Prednosť dostal nový Touareg, ktorý automobilka predstavila v Pekingu.

10.04.2018 19:00
debata
Vynovený Passat sa inšpiruje väčším Arteonom.... Foto: Volkswagen
VW Arteon - 2019 Vynovený Passat sa inšpiruje väčším Arteonom. Vidieť to má byť najmä na prednej maske. Za dizajn zodpovedal nový šéfdizajnér Michael Mauer, ktorý je vo funkcii od decembra 2015.
Volkswagen sa v Ženeve príliš „nepochlapil“. Ak by do Palexpa nepriviezol koncept elektromobilu I.D. Vizzion, videli by sme v stánku najväčšej európskej automobilky to isté čo na uliciach. Neukázal sa tu dokonca ani nový Touareg. Nemecký výrobca dal prednosť autosalónu v Pekingu. A ešte ďalej je premiéra ďalšej kľúčovej novinky – modernizovaného Passatu. Uvidíme ho pravdepodobne na jeseň v Paríži. Pritom by už facelift potreboval ako soľ.

Passat je síce v Európe stále ikonou strednej triedy, predávanejší ako Opel Insignia, Ford Mondeo či Škoda Superb, no jeho pozícia nie je už zďaleka taká silná ako v minulosti. Vlani sa z neho predalo na starom kontinente 206 000 kusov, kým rok predtým to bolo 226 127 exemplárov, teda približne o 20 000 viac. Vlani zaujal pozíciu 18. najpredáva­nejšieho modelu v Európe. Pred desiatimi rokmi mal však Passat na konte až 301 607 registrácií a patril do prvej desiatky. Samozrejme, nie je to len chyba samotného produktu.

Tradičné segmenty vymierajú a uvoľňujú priestor populárnym SUV či crossoverom. Dopláca na to aj Passat, ktorého posledná generácia je na trhu od roku 2014. Stále však hrá dôležitú úlohu. Novinka preto príde vo vynovenom šate a aj s novou technikou, ktorá má dať zabudnúť na emisný škandál. Dizajn sa inšpiruje väčším Arteonom. To znamená širokú masku integrovanú s užšími LED svetlami. Pocit hodnoty zvýši väčší podiel chrómových dekorácií. Zmien sa dočká aj grafika zadných svetiel.

V interiéri máme očakávať nástup väčších displejov, ovládaných dotykom, gestami alebo hlasom. Pribudnú asistenčné systémy bližšie semi-automatickému riadeniu. Technika pod kapotou ostáva tajomstvom. V každom prípade budú najvýkonnejšími motormi dvojlitre TSI a TDI upravené pre potreby novej emisnej normy Euro 6c alebo 6d. Napríklad pomocou mikrohybridného systému BAS (Belt Alternator Starter) s reverzibilným alternátorom, ktorý regeneruje brzdnú energiu a pomáha so štartovaním po zastavení alebo po plachtení.

Tak ako doteraz ostane v ponuke sedan, kombi aj outdoorová verzia Alltrack. Podľa šéfa Volkswagenu Herberta Diessa je omladený Passat pripravený vstúpiť na európske trhy. Stále však nespresnil, kedy sa tak stane.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #facelift #VW #VW Passat
Články podľa značiek