Audi SQ7: Apokalypsa pokračuje. Končí aj najsilnejší diesel sveta

Nová metodika merania emisií WLTP má ďalšiu obeť. Audi vyradí z ponuky svoj úžasný naftový 8-valec 4,0 TDI v SUV SQ7.

12.04.2018 12:00
debata (8)
Audi SQ7 sa stáva minulosťou. Automobilka už... Foto: Audi
Audi SQ7 TDI - 2016 Audi SQ7 sa stáva minulosťou. Automobilka už len vypredá vyrobené exempláre.

Automobilky bojujú s emisiami. Od septembra budú musieť byť homologizované podľa novej procedúry merania spotreby paliva všetky ponúkané modely na trhu. Ako vieme, nová norma je prísnejšia a výrobcom udávanú spotrebu približuje viac k tej reálnej. To znamená aj viac emisií CO2 na kilometer. Aby automobilky stlačili flotilové emisie na požadovanú normu 130 g/km a vyhli sa stronomickým pokutám, nepôjde to bez radikálnych krokov. Z ponuky musia vyradiť najväčšie žrúty benzínu a nafty.

Zvlášť veľký problém majú prémiové značky, kde sa vysoký výkon a s ním spojená vyššia spotreba paliva akosi očakávajú. Takže už začiatkom roka bolo jasné, že BMW bude musieť vyradiť z ponuky napríklad model M3, 12-valcový agregát vo vlajkovej lodi 760Li a tiež ostré BMW M550i. Porsche už vyradilo naftovú Panameru Diesel a Audi ohlásilo koniec preplňovaného 6-valca v ostrom SUV SQ5. Na oltár ekológie položí svoj 12-valec aj Mercedes-Benz. A teraz prichádza správa o ďalšej obeti.

Úžasný naftový 8-valec 4,0 TDI s výkonom 320... Foto: Audi
Audi SQ7 TDI - 2016 Úžasný naftový 8-valec 4,0 TDI s výkonom 320 kW, bude musieť z kola von. Hoci je veľmi efektívny, aj malý počet predaných exemplárov zhoršuje flotilové emisie.

Bude ňou výkonné SUV Audi SQ7 s úžasným naftovým 8-valcom 4,0 TDI. To je smutná správa, pretože táto verzia znamenala pre automobilový priemysel doslova revolúciu. Automobilka z Ingolstadtu v nej predstavila premiérovo elektricky poháňaný kompresor a 48-voltový elektrický okruh, vďaka čomu sa výkon agregátu vyšplhal na 320 kW a krútiaci moment na 900 Nm. To urobilo z motora 4,0 TDI najvýkonnejší sériový diesel sveta. Pôvodný naftový 12-valec 6,0 TDI (368 kW), totiž skončil v roku 2012.

V súčasnosti si už teda SQ7 neobjednáte. Samozrejme, odchod extrémneho Audi SQ7 a jemu podobných nebude pre automobilový trh veľkou ranou. Sú čerešničkou na torte, autami pre vyvolených. Ich zánik však ukazuje, že nové emisné pravidlá budú mať negatívny vplyv na vývoj. Práve v špičkových verziách sa totiž objavujú premiérové technológie, ktoré neskôr putujú do bežnej produkcie. Príklad SQ7, ktoré je na trhu len dva roky, zároveň naznačuje, ako automobilky podcenili nástup nových emisných pravidiel. Dnes hasia požiare ako sa dá.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi SQ7
Články podľa značiek