Toyota Avensis skončí bez nástupcu. Nie je o ňu záujem

17.04.2018 16:00

Klesajúci dopyt po klasických automobilových triedach zasiahol aj segment sedanov. Po Honde Accord či Citroëne C5 tak končí aj Toyota Avensis.

Tretia generácia Avensisu je na trhu od roku...
Tretia generácia Avensisu je na trhu od roku 2009. Pri živote ju udržiavali dve modernizácie z rokov 2012 a 2015. Predajom to ale nepomohlo. Skončí ako Accord či Citroën C5. A možno budú nasledovať ďalší. Autor: Toyota

Automobilový trh v Európe sa mení rýchlym tempom. Prudko klesajú registrácie naftových modelov, ktoré boli na starom kontinente ešte nedávno doménou. A mení sa aj modelová štruktúra. Už dávno padajú registrácie triedy MPV a klasických sedanov. Zákazníci prechádzajú húfne k SUV a praktickým crossoverom. Taká Honda to preto zabalila so svojím Accordom už pred pár rokmi. Súčasnú generáciu na starý kontinent už ani nepriviezla.

Podobne je to s Citroënom C5, ktorý zostal v ponuke len na domácom francúzskom trhu a s nástupcom automobilka ani nepočíta. Segment sedanov strednej triedy ťahá už len pár modelov. No aj tie bojujú s poklesom. Pre VW Passat sa vlani rozhodlo 180 000 zákazníkov. Lenže v roku 2007 to bolo až 301 000. Podobne je to s Fordom Mondeo. Vlani si našlo len 56 173 klientov, kým desať rokov predtým 148 818. Opel Insignia je na tom o čosi lepšie, vlani si na konto pripísala 72 324 registrácií, lenže v roku 2010 to bolo 50 000 viac.

Jedinou výnimkou je Škoda Superb, ktorá láme rekordy. Minulý rok sa pre ňu rozhodlo v Európe 81 410 zákazníkov, kým v roku 2007 to bolo len 13 880. To ale nemení nič na fakte, že trieda sedanov postupne vymiera. Osud Insignie ani Mondea nie je istý a na čiernu listinu sa dostávajú ďalšie modely. Najnovšie aj Toyota Avensis. O jej konci sa šušká už dávnejšie a zdá sa, že nejde len o fikciu. Naznačuje to už samotný fakt, že do Avensisu Toyota v posledných rokoch príliš neinvestuje. Jej tretia generácia je na trhu nezvyklo dlho, od roku 2009.

Pri živote ju udržali dve modernizácie z rokov 2012 a 2015. To ale predajom príliš nepomohlo. Vlani si pripísala na konto mizivých 25 319 registrácií, kým ešte pred desiatimi rokmi to bolo 103 566 a v roku 2004 rekordných 142 535 kusov. Ide teda o najhorší výsledok od roku 1997, keď sa predstavila v prvej generácii. Preto neprekvapuje, že aj keď automobilka zatiaľ neposkytla oficiálne vyjadrenie, z interných kruhov Toyoty prenikajú informácie o jej definitívnom konci. Nahradená má byť novou Corollou, na platforme TNGA, ktorá po odčlenení hatchbacku Auris získala autonómnu pozíciu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota Avensis #Toyota
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 6. 2018zlacnenie1.275 €zlacnenie1.396 €
4. 6. 2018zlacnenie1.285 €zlacnenie1.417 €
28. 5. 2018zdraženie1.308 €zdraženie1.438 €
21. 5. 2018zdraženie1.287 €zdraženie1.417 €
14. 5. 2018zdraženie1.263 €zdraženie1.393 €
7. 5. 2018zdraženie1.239 €zdraženie1.369 €
30. 4. 2018zdraženie1.237 €zdraženie1.367 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk