Toyota Avensis skončí bez nástupcu. Nie je o ňu záujem

Klesajúci dopyt po klasických automobilových triedach zasiahol aj segment sedanov. Po Honde Accord či Citroëne C5 tak končí aj Toyota Avensis.

17.04.2018 16:00
debata (53)
Tretia generácia Avensisu je na trhu od roku... Foto: Toyota
Toyota Avensis - 2015 Tretia generácia Avensisu je na trhu od roku 2009. Pri živote ju udržiavali dve modernizácie z rokov 2012 a 2015. Predajom to ale nepomohlo. Skončí ako Accord či Citroën C5. A možno budú nasledovať ďalší.

Automobilový trh v Európe sa mení rýchlym tempom. Prudko klesajú registrácie naftových modelov, ktoré boli na starom kontinente ešte nedávno doménou. A mení sa aj modelová štruktúra. Už dávno padajú registrácie triedy MPV a klasických sedanov. Zákazníci prechádzajú húfne k SUV a praktickým crossoverom. Taká Honda to preto zabalila so svojím Accordom už pred pár rokmi. Súčasnú generáciu na starý kontinent už ani nepriviezla.

Podobne je to s Citroënom C5, ktorý zostal v ponuke len na domácom francúzskom trhu a s nástupcom automobilka ani nepočíta. Segment sedanov strednej triedy ťahá už len pár modelov. No aj tie bojujú s poklesom. Pre VW Passat sa vlani rozhodlo 180 000 zákazníkov. Lenže v roku 2007 to bolo až 301 000. Podobne je to s Fordom Mondeo. Vlani si našlo len 56 173 klientov, kým desať rokov predtým 148 818. Opel Insignia je na tom o čosi lepšie, vlani si na konto pripísala 72 324 registrácií, lenže v roku 2010 to bolo 50 000 viac.

Jedinou výnimkou je Škoda Superb, ktorá láme rekordy. Minulý rok sa pre ňu rozhodlo v Európe 81 410 zákazníkov, kým v roku 2007 to bolo len 13 880. To ale nemení nič na fakte, že trieda sedanov postupne vymiera. Osud Insignie ani Mondea nie je istý a na čiernu listinu sa dostávajú ďalšie modely. Najnovšie aj Toyota Avensis. O jej konci sa šušká už dávnejšie a zdá sa, že nejde len o fikciu. Naznačuje to už samotný fakt, že do Avensisu Toyota v posledných rokoch príliš neinvestuje. Jej tretia generácia je na trhu nezvyklo dlho, od roku 2009.

Pri živote ju udržali dve modernizácie z rokov 2012 a 2015. To ale predajom príliš nepomohlo. Vlani si pripísala na konto mizivých 25 319 registrácií, kým ešte pred desiatimi rokmi to bolo 103 566 a v roku 2004 rekordných 142 535 kusov. Ide teda o najhorší výsledok od roku 1997, keď sa predstavila v prvej generácii. Preto neprekvapuje, že aj keď automobilka zatiaľ neposkytla oficiálne vyjadrenie, z interných kruhov Toyoty prenikajú informácie o jej definitívnom konci. Nahradená má byť novou Corollou, na platforme TNGA, ktorá po odčlenení hatchbacku Auris získala autonómnu pozíciu.

© Autorské práva vyhradené

53 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Avensis
Články podľa značiek