Tesla sa borí s nábehom výroby kľúčového modelu 3 od minulého roka. Už v januári malo schádzať z liniek týždenne 5 000 exemplárov. Neskôr šéf spoločnosti Elon Musk posunul termín na marec. Lenže ani tento cieľ sa dosiahnuť nepodarilo. Posledný marcový týždeň zišlo z liniek závodu vo Freemonte len 2 020 kusov, čo nestačí na uspokojenie dopytu. To má samozrejme vplyv na kolísanie hodnoty akcií podniku, najmä ak Tesla stále prerába. Dôvera investorov je na vážkach.
Aj nedávne rozhodnutie Elona Muska osobne prevziať kontrolu nad výrobou Modelu 3 naznačilo, že situácia je kritická. Dokonca vraj spáva na pohovke v zasadacej miestnosti, aby mu nič neuniklo. A teraz sa na Twitteri vytasil s informáciou, ktorá objasňuje, v čom je problém. Zásadný nedostatok je vraj v prílišnej automatizácii výrobného procesu. Pritom práve Musk bol zástancom robotizácie. Podnik vo Fremonte mal byť fabrikou budúcnosti už dnes.
„Prílišná automatizácia v Tesle bola chybou. Aby som bol presnejší, mojou chybou. Dostali sme šialený nápad vytvoriť zložitú sieť dopravných pásov, no v konečnom dôsledku to nefungovalo, a tak sme sa rozhodli celý systém zrušiť. Myslím si, že ľudia sú nedocenení,“ sypal si Musk popol na hlavu v rozhovore pre americkú televíziu CBS. Zdá sa teda, že ani ten najdokonalejší robot nedokáže nahradiť ľudskú inteligenciu a ľudské ruky.
Tesla preto pristúpi k zvýšeniu počtu zamestnancov na úkor automatizovaných procesov. Podľa Muska by to malo prispieť z zvýšeniu produkcie na pôvodne plánovaný objem. Automobilka, ktorá so topí v červených číslach, to potrebuje ako soľ. Vízie o výrobe nového Roadsteru, kamiónov Semi či nového menšieho crossoveru Y, nevyzerajú v tomto svetle príliš nádejne. Len sľuby investorom stačiť do nekonečna nebudú.