Striedanie stráží na poste šéfa ruskej automobilky prebehlo naposledy len pred dvoma rokmi. Švéd Bo Anderson, ktorý začal v Lade veľké upratovanie podľa vzoru európskych štandardov, neustál boj proti korupcii a opozíciu ruského konglomerátu Rostec, ktorý vlastní v podniku 33 % balík akcií. Bol zosadený napriek tomu, že uskutočnil nevyhnutné ekonomické opatrenia, radikálne znížil počet zamestnancov, prekopal dodávateľské vzťahy a rozbehol výrobu dvoch nových modelov – Lady Vesta a Lady X-Ray. To všetko za tri roky. V roku 2016 ho tak nahradil Francúz, bývalý šéf Dacie Nicolas Maure.
Ani ten to asi nemal v ruskom podniku ľahké, pretože po dvoch rokoch odchádza zo svojej funkcie. Prvého júna ho nahradí Francúz Yves Caracatzanis, ktorý má podobnú kariérnu cestu. Po odchode Maurea do Lady ho totiž nahradil na poste šéfa Dacie a teraz preberie jeho funkciu v ruskom podniku. Dôvody dezignácie Maurea neboli zatiaľ oznámené. V každom prípade čaká Yvesa Caracatzanisa v horúcom kresle AvtoVazu veľa práce. Cieľom je udržať postavenie Lady v Rusku a expandovať na Západ. Maure bude zastávať post viceprezidenta a šéfa euroázijského regiónu, takže z podniku celkom neodchádza.
Analytici sa domnievajú, že Lada má potenciál. V Rusku ovláda sieť 300 autorizovaných predajcov, čím sa nemôže pochváliť žiaden konkurent a tiež disponuje relatívne širokým výrobným programom. Ten obsahuje modelové rady Vesta, X-Ray, Largus, Granta, Kalina, Priora a Lada 4×4 (Niva). Vlani mala Lada v Rusku 20-percentný podiel na trhu. Kooperácia s Daciou a Renaultom či Nissanom umožňuje účinne znižovať vývojové náklady. Expanzia na Západ si však vyžiada konkurencieschopné produkty, a najmä plnenie emisných noriem Euro 6, čo môže jej ponuku predražiť.
Otázne však je, či nový šéf Caracatzanis ustojí svoju pozíciu pod tlakom ruských vlastníkov.