Kde sú časy, keď slávne talianske dizajnové štúdia nevedeli, čo skôr. Zákazky od automobiliek sa len tak hrnuli. Lenže prelom tisícročia bol pre ne krutý. Bertone zbankrotoval, z Italdesignu ostalo pod krídlami koncernu VW iba torzo a štúdio Pininfarina prišlo o najväčších klientov. Pininfarina sa ale nevzdáva a pod vedením Paula Pininfarinu, vnuka slávneho Batistu a syna Sergia, plánuje svetlú budúcnosť. „Snom môjho otca bolo mať vlastnú automobilku,“ povedal na túto tému Paulo.
Pomôcť majú financie indického koncernu Mahindra, ktorý sa stal vlastníkom veľkého podielu akcií talianskej spoločnosti, ako aj spolupráca s čínskou technologickou spoločnosťou Hybrid Kinetic Group, ktorá financuje viacero projektov štúdia. Cieľom je výroba autorsky vyvinutých elektromobilov. Koncepty ako luxusné kupé HK GT, SUV K550 a K750 či veľký sedan H600 sme už videli na prestížnych autosalónoch a teraz sa chystajú ďalšie. Tie majú mať k realite ešte bližšie. Ukážu sa na autosalóne v Pekingu.
Prvým konceptom bude crossover K350 a druhým sedan H500. Oba bude spájať ekologická technológia, ktorá pochádza z predošlých štúdií. Na pohon použijú výlučne elektromotory, ktoré budú čerpať energiu nielen z akumulátorov, ale aj z generátora poháňaného plynovou mikroturbínou, čo predĺži dojazd. Spomeňme, že ostatný koncept HK GT disponoval výkonom 800 kW, čo sa premietlo do zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a na elektromobil naozaj extrémnej maximálky 350 km/h. Pritom poskytoval luxus štvorčlennej posádke.
Ani v jednom prípade nešlo len o dizajnérsku exhibíciu, ale o prípravu uceleného modelového radu samostatnej značky. Prvý sériový model sa má dostať na trh už v roku 2020, pričom pôjde o sedan, a niet pochýb, že zamieri prioritne na čínsky trh. Táto krajina je totiž rajom elektromobilov a naďalej tlačí na elektrifikáciu áut. Ak sa bude značke dariť, nie je vylúčené, že neskôr expanduje aj do Európy a USA.