Lacné 7-miestne MPV Dacia Lodgy nenapĺňa predstavy automobilky. Jej predaje sú síce stabilné, ale nie dostatočné. Vlani sa pre Lodgy rozhodlo v Európe 29 819 zákazníkov. Najsilnejším rokom bol rok 2013 s 33 244 registráciami. Odvtedy sa ale predaje cez tridsaťtisícovú hranicu nedostali. Len na porovnanie, Duster sa vlaňajším európskym odbytom 145 682 kusov, vypracoval na tretiu priečku najpredávanejších kompaktných SUV a crossoverov. Prečo ho spomíname? Pretože tak trochu môže za budúcnosť Lodgy.
Súvisí to s tým, že na rozdiel od konkurencie nedostane nový Dusteru predĺženú 7-miestnu verziu i keď sa o nej špekulovalo. Dôvodom je, že Dacia sa snažila udržať vývojové náklady na uzde a tak použila v druhej generácii len mierne modifikovanú pôvodnú platformu, ktorá neumožnila „čarovať“ s rázvorom náprav a celkovou dĺžkou. A tak má tento nedostatok vyriešiť paradoxne Lodgy. Jednoducho, má sa z neho stať crossover, čo je recept, dobre známy z materského Renaultu pri transformácii Espace a Scénicu.
Samozrejme, platforma týchto francúzskych modelov by bola pre Lodgy drahá a tak sa bude musieť uspokojiť s predĺženými základmi CMF-B, ktoré používa malé Clio a jeho outdoorový súrodenec Captur. Pohon oboch náprav tým vypadáva z hry. To ale nevadí. Podstatný bude drsnejší vzhľad a praktická stránka veci. Pod kapotu sa má nasťahovať atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra (85 kW) a nový preplňovaný 4-valec 1,3 TCe (93 kW). Naftu zastúpia motory 1,5 dCi.