Zo správy vyplýva, že Tesla prerába každú minútu 6 500 dolárov. To je za hodinu 390 000 a za deň 9 360 000 dolárov. Naozaj nič, čo by malo Elonovi Muskovi pripadať smiešne. Je síce pravdou, že vlani prerábala automobilka každú minútu o 2 000 dolárov viac, ale na dramatickej situácii to nič nemení. Na rozdiel od vlaňajška totiž podľa Bloombergu v tomto roku Tesle naozaj hrozí krach. Pôvodne sa očakávalo, že vydrží do augusta, no vzhľadom na menšie straty to môže byť o čosi neskôr.
Hlavným dôvodom je rastúci počet zamestnancov. Od roku 2010 sa zvýšil z 899 na 40 000. Lenže tržby za predaj produktov tomu nezodpovedajú. A potom je tu pomalý nábeh výroby modelu 3, čo znamená, že ak nemáte čo predávať, nemôžte ani inkasovať. A tiež obrovské investície do ťahača Tesla Semi a Tesly Roadster. Pokryť to nedokážu ani predaje emisných kreditov. Tesla momentálne operuje s 854 miliónmi dolárov od klientov, ktorí skladajú zálohy na svoje autá, ale podľa Bloombergu to na záchranu nestačí.
Ak sa Elonovi Muskovi nepodarí získať financie od ďalších veriteľov, hrozí Tesle zánik ešte tento rok. Na druhej strane treba priznať, že žiadna iná automobilka nedisponuje takou veľkou dávkou solidarity zo strany zákazníkov. Práve tá by ju mohla zachrániť. Takým je napríklad aj Bruce Sidlinger z Arizony, ktorý zložil zálohu vo výške 50 000 dolárov za novú Teslu Roadster, a to hneď po oznámení plánovanej výroby. Tá sa však dostane na linky najskôr v roku 2019.