BMW X7: Mníchovský ‘obor‘ prezrádza viac

Ešte tento rok predstaví BMW svoj vôbec najväčší model v histórii. Konkurent pre Mercedes-Benz GLS sa teraz predvádza na prvých snímkach. Aj keď stále s kamuflážou. Zato s množstvom nových informácií.

16.05.2018 19:00
debata (1)
Najväčšie BMW všetkých čias má mať dĺžku... Foto: BMW
BMW X7 - maskované 2018 Najväčšie BMW všetkých čias má mať dĺžku približne 5 100, šírku 2 020 a výšku 1 800 mm. To znamená, že bude o 200 mm dlhšie, o 80 mm širšie a o 40 mm vyššie ako súčasné BMW X5.

BMW má plodný rok. Pripravuje premiéry hneď dvoch významných noviniek, ktoré sa postavia na samotný vrchol jeho modelovej hierarchie. Luxusné GT BMW radu 8 a tiež veľké SUV X7, ktoré si chce odhryznúť z koláča, kde dnes úraduje konkurenčný Mercedes-Benz GLS, ale aj americké modely Cadillac Escalade, Lincoln Navigator či Ford Explorer. Práve o ňom bude dnes reč. Mníchov totiž uvoľnil sériu snímok z testovacích jázd zamaskovaných predprodukčných prototypov a tiež nové informácie.

Rázvor 3 100 mm umožní pohodlnú montáž troch... Foto: BMW
BMW X7 - maskované 2018 Rázvor 3 100 mm umožní pohodlnú montáž troch radov sedadiel.

Dizajn bude vychádzať z vlaňajšej rovnomennej plug-in hybridnej štúdie X7 iPerformance, čo znamená monumentálne rozmery s dĺžkou nad hranicou piatich metrov, obrovské ľadvinky a úzke LED svetlá. Na výsledok si však ešte budeme musieť počkať. Zato vieme množstvo nových informácií, ktoré sa týkajú techniky. Tú bude X7 zdieľať vo veľkom s vlajkovou loďou radu 7. Aj X7 totiž využije modulárnu platformu CLAR. Asi neprekvapí, že ponuka motorov sa začne 6-valcami. Benzínový trojlitrový agregát pre xDrive40i bude mať výkon 240 kW a diesel pre xDrive30d 195 kW.

Všetky verzie dostanú pohon oboch náprav xDrive... Foto: BMW
BMW X7 - maskované 2018 Všetky verzie dostanú pohon oboch náprav xDrive a pneumatické odpruženie. Riadenú zadnú nápravu ponúkne BMW za príplatok.
Chýbať nebude ani 4,4-litrový 8-valec pre xDrive50i, jeho výkonnejšia verzia prevzatá z nového BMW M5 a naftový 8-valec so štvoricou turbodúchadiel pre X7 M50d. Flotilové emisie má krotiť plug-in hybrid s preplňovaným 4-valcom 2,0 TwinPower Turbo spriahnutým s elektromotorom v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Tá bude, podobne ako pohon oboch náprav xDrive štandardom, pre všetky verzie. Podvozok využije predné lichobežníkové a zadné 5-prvkové zavesenie kolies. Vzduchové odpruženie dostanú zákazníci v cene, natáčanie zadných kolies za príplatok. Interiér ponúkne luxus pre siedmich členov posádky v troch radoch. Prístup do zadnej časti uľahčí elektricky ovládaný posuvný druhý rad. Luxusnejší 6-miestny variant počíta s usporiadaním 2+2+2. Zadné veko bude delené na dve časti. Spodnú bude možné využiť po otvorení ako lavicu. Infotainment využije okrem veľkého dotykového displeja aj digitálny prístrojový štít s 12,3-palcovou obrazovkou a ovládanie hlasom či gestami. Výrobu zabezpečí produkčný závod v americkom Spartanburgu, kde už z liniek schádzajú modely BMW X3, X4, X5 a X6.
BMW X7 - maskované 2018
BMW X7 - maskované 2018
+7BMW X7 - maskované 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW X7
Články podľa značiek