Volvo sa netají stratégiou postupného vyradenia naftových motorov z ponuky. Nahradiť ich majú hybridy a plug-in hybridy. Tak skoro to ale nebude. Veď od dieslov je doslova závislé. Vlani predstavoval ich podiel na celkovom predaji Volva v Európe až 78 %. To je síce o päť percent menej ako v roku 2016, ale stále príliš veľa na to, aby nad nimi švédska automobilka len tak zlomila palicu. Napriek tomu prichádza teraz s odvážnym vyhlásením, že nový sedan S60 bude prvým modelom značky bez naftového motora.
To je naozaj prekvapujúce, pretože v Ženeve predstavené kombi V60, ktoré je technologickým dvojčaťom očakávaného sedanu, má aj napriek ponuke dvoch plug-in hybridných sústav hneď dve naftové verzie 2,0 D3 (110 kW) a 2,0 D4 (140 kW). Takže prečo kombi áno a sedan nie? Dôvod treba hľadať inde než v spomínanej stratégii. A súvisí skôr s dopytom a logistikou. Vlani totiž Volvo predalo v Európe 44 000 kusov kombi V60, ale len 8 000 kusov sedanov S60. A keďže nový sedan bude schádzať na rozdiel od kombi výlučne z liniek amerického závodu v Ridgeville, neoplatí sa kvôli takému množstvu montovať v USA naftové verzie.
Tak či tak je ale stratégia jasná. Volvo už ohlásilo, že nebude vyvíjať novú generáciu naftových motorov. Prednosť dostanú mild-hybridy so 48 V elektrickou sústavou, plug-in hybridy a čisté elektromobily, ktoré budú súčasťou všetkých nových modelových radov. Zmiznúť z ponuky majú do roku 2023. „Netvrdíme, že diesle sú špinavšie, sú ale komplikovanejšie a drahšie,“ vysvetlil tento krok prezident Volva Håkan Samuelsson. A dodal, že ich prispôsobenie nadchádzajúcim normám by bolo príliš nákladné. Príklad nového sedanu S60 to ale ešte celkom nie je.