Toyota v súčasnosti vyrába sériový vodíkový sedan Mirai a v Kalifornii experimentuje s kamiónmi poháňanými palivovými článkami. Teraz do portfólia svojich ekologických pohonov zaradí aj autobusy. Napokon, ani na tomto poli nie je úplným nováčikom. Spolu so značkou Hino predstavila vodíkový FC Bus už v roku 2001. A teraz postaví celú flotilu.
Stokusová séria nesie označenie Sora, ktoré pozostáva z prvých písmen slov Sky, Ocean, River a Air, teda obloha, oceán, rieka a vzduch. Symbolizuje to kolobeh vody v prírode. A práve voda je hlavným prvkom pohonov pomocou palivových článkov. I keď rozdelená na molekuly kyslíka a vodíka. Toyota ich začne testovať ešte pred otvorením letných paralympijských hier v Tokiu, plánovaných na rok 2020.
Pôjde o menšie dvojnápravové autobusy s dĺžkou 10 525, šírkou 2 490 a výškou 3 350 mm, ktoré odvezú 78 cestujúcich, z toho 22 sediacich. Ich praktickou vychytávkou je napríklad sklápanie neobsadených sedadiel, čo umožňuje jednoduchší pohyb v kabíne a tiež uvoľní miesto pre invalidné vozíky. Sústava kamier, monitorujúca okolie autobusu, zas upozorní vodiča na prítomnosť chodcov, cyklistov či vozičkárov.
Techniku si Sora požičia z Toyoty Mirai, ktorú poháňa elektromotor s výkonom 113 kW a krútiacim momentom 335 Nm. Na rozdiel od nej ale dostanú autobusy hneď dva spomínané elektromotory. Celkový výkon sa tak vyšplhá na 226 kW a krútiaci moment na 670 Nm. Dva budú aj palivové články s výkonom 235 kW. Okrem toho sa bude o rovnováhu v elektrickej sústave starať NiMH batéria, ktorá poslúži aj na ukladanie rekuperovanej energie pri brzdení.
Vodík si budú autobusy voziť v desiatich nádržiach s celkovým objemom 600 litrov, ktoré nájdu miesto na streche. To preto, aby ostala zachovaná nízkopodlažná architektúra autobusu. Na jedno natankovanie, ktoré má trvať približne desať minút, by mali byť schopné Toyoty Sora prejsť asi 200 km.