Consumer Reports varuje pred Teslou Model 3. Má slabé brzdy

Organizácia Consumer Reports pomáha spotrebiteľom v zámorí zorientovať sa v kvalite výrobkov. Do jej portfólia patria aj automobily, a tak sa rozhodla otestovať Teslu Model 3. Bohužiaľ, musela konštatovať, že kvalita bŕzd tohto elektromobilu je nedostatočná.

28.05.2018 12:00
Tesla Model 3 - 2017 Foto:
Podľa spoločnosti Consumer Reports sú hlavným problémom Tesly Model 3 brzdy.
debata

Americkú spoločnosť Consumer Reports poznáme hlavne vďaka štatistikám hodnotiacim kvalitu automobilov a spokojnosť ich majiteľov. Spotrebiteľská organizácia sa však zameriava aj na hodnotenie konkrétnych výrobkov vrátane modelov áut. Nedávno otestovala najdostupnejší model automobilky Tesla s názvom Model 3.

Testovací jazdci vyzdvihli niekoľko pozitív ako napríklad dobrú odozvu riadenia a spracovanie interiéru. Pokiaľ ide o vnútrajšok, treba pripomenúť, že testované vozidlo disponovalo väčšou kapacitou akumulátorov, a teda bolo vo vyššom stupni výbavy. Tomu zodpovedá aj cena 59 000 amerických dolárov, čo je približne 50 000 eur. Sľúbené verzie za 35 000 dolárov sa stále nevyrábajú.

Za mierne nedostatky považujú zástupcovia Consumer Reports horší výhľad cez zadné okno a zapracovanie všetkých ovládacích prvkov do 15-palcového dotykového displeja. Vodič pri nastavovaní rôznych funkcií musí často sklopiť zrak, čo znižuje bezpečnosť jazdy. Zásadným problémom sú však brzdy, ktoré sa najväčšmi podpísali pod nelichotivé hodnotenie a varovanie pred kúpou tohto auta.

Skúška bŕzd prebehla štandardným spôsobom, a to zabrzdením z rýchlosti 60 míľ za hodinu, čo je zhruba 100 kilometrov za hodinu. Pri prvom pokuse bola brzdná dráha 39,6 metra. Test sa však o niekoľko dní opakoval a výsledok 46,3 metra šokoval aj testovacích jazdcov. Tí porovnali, že Ford F-150 má brzdnú dráhu 48,4 metra, čo je síce o 2,1 metra viac, no reč je o veľkom a ťažkom pikape.

Tesla na kritiku reagovala konštatovaním, že na brzdnú dráhu vplývajú aj vonkajšie faktory ako počasie a teplota a kvalita asfaltu. Podľa hovorcu automobilky dosiahol Model 3 v interných testoch brzdnú dráhu 40,5 metra. To však nie je hodnota, s ktorou by sa mali predstavitelia Tesly chváliť, keďže v danej triede dokážu niektoré modely zabrzdiť zo stokilometrovej rýchlosti už po približne tridsiatich metroch.

Zlepšenie fungovania brzdného systému sa podľa riaditeľa Tesly Elona Muska dá uskutočniť softvérovo cez internet. Otázkou zostáva, či takáto úprava dokáže skrátiť brzdnú dráhu a či aktualizácia negatívne neovplyvní životnosť bŕzd. Organizácia Consumer Reports prisľúbila, že po úprave systému Model 3 opäť otestuje.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #Tesla Model 3 #Consumer Reports #brzdy
Články podľa značiek