Na čo sú dobré takéto rekordy? V praxi na nič, ale ako efektná propagácia naozaj fungujú. Ťahanie dopravných lietadiel priťahuje pozornosť. Naposledy sa tak vlani zviditeľnilo Porsche Cayenne, ktoré na parížskom Letisku Charla de Gaulle dokázalo rozhýbať plne natankovaný Airbus A380 – najväčšieho vzdušného obra planéty s váhou 285 ton. Cieľom nebolo nič iné, ako poraziť úradujúceho majstra – Nissan Patrol. Tomu sa totiž podarilo v roku 2013 pohnúť dopravným lietadlom s hmotnosťou 170 ton a po siedmich rokoch vziať titul Volkswagenu Touareg V10 TDI, ktorý si poradil s Boeingom 747–200 s hmotnosťou „len“ 155 ton.
A teraz zatúžila po rekorde aj americká Tesla. Mala však veľkú výhodu. Jej model X P100D, ktorý bol vybratý, nemusel vstúpiť do priameho boja s klasickými modelmi poháňanými spaľovacím motorom. Ide totiž o elektromobil. A tak Tesle stačil na získanie zápisu do Guinnessovej knihy rekordov aj Boeing 787–9 Dreamliner. Pýcha amerického výrobcu lietadiel postavená z kompozitov váži aj s palivom „iba“ 115 ton. Napokon, to je najväčšia výhoda Dreamlineru s 236 sedadlami na palube. Americký 7-miestny elektromobil ho ťahal na dráhe dlhej 300 metrov bez najmenšieho zaváhania.
To je nepochybne úžasné, ak uvážime, že Tesla X je schválená na ťahanie brzdeného prívesu s maximálnou hmotnosťou 2 250 kg. Teraz mala ale za „zadkom“ viac ako 51-krát ťažší balast. Výhodou je, samozrejme, obrovský krútiaci moment dvojice elektromotorov, dostupný prakticky od nulových otáčok. Na rozdiel od predošlých rekordov sa však tento zaobišiel bez akýchkoľvek emisií CO2. S rekordom pomáhala Tesle austrálska letecká spoločnosť Qantas so sídlom v Sydney. Samotná akcia prebehla na letisku v Melbourne.